Aangekomen... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Lotte Dekker - WaarBenJij.nu Aangekomen... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Lotte Dekker - WaarBenJij.nu

Aangekomen...

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

16 Maart 2010 | Nepal, Kathmandu

Hoi allemaal,
Na een reis van maarliefst 25 uur ben ik dan eindelijk in Nepal aangekomen! Het lijkt wel of ik in de film Slumdog Millionair ben beland. Een erg goede film overigens. Het is één grote chaos hier! Met name het verkeer. Voetgangers, fietsers, auto's, scooters en richa's rijden allemaal door elkaar op 1 weg, hoe smal of breed de weg ook is. Een weg kun je het amper noemen, want het is geen asfalt maar verharde grond. Het openbaar vervoer bestaat uit zogenoemde Tuk Tuk's die helemaal volgestouwd worden totdat de laatste persoon half uit het busje moet hangen. De taxiritjes hier zijn vrij heftig, die in Curacao zijn er niets bij. Daarnaast zie je erg veel armoede op straat. Bedelende kinderen, mensen die van alles aan je willen verkopen en al het afval wordt gewoon op straat neergegooid. Ook zie je geregeld een koe, geit of kip langs komen lopen. De straten zijn kleurrijk door de vele winkeltjes, de vrolijke mensen en de drukte. Wel zijn de wegen ongelofelijk stoffig, mijn huidje snakt naar een goede schoonmaakbeurt en goede crèmes haha. Vele mensen lopen hier met een mondkapje op straat. Ook heb ik al lekker met mijn handen gegeten wat hier de normaalste zaak van de wereld is. Net zoals je elke maaltijd rijst voor je kiezen krijgt. Verder is het zo dat Nepal een aantal uren per dag geen stroom heeft. Zo was het gister opeens pikkedonker overal en moesten we met kaarsen ons bed op de 3e etage terugvinden. Als er geen stroom is, heb je ook alleen maar koud water. Vanmiddag moesten we geld pinnen, maar geen één pinautomaat of bank te vinden waar we waar we geld konden krijgen. Overal waren storingen blijkbaar. Tenslotte betaal je hier niet met de euro maar met de bekende roepies. Jamal Malik won in de film 'one million roepies!'. Welcome in Nepal:)!

Superleuk om Eef weer te zien en weer lekker bij te kletsen! Zij is mij samen met de baas van het weeshuis op komen halen. We zijn lekker samen gaan eten. Een heerlijke salade, dus het is niet alleen maar rijst gelukkig. Daarna zijn we naar ons hostel gegaan. Heerlijk geslapen en vanochtend lekker een ontbijtje gegeten op het dakterras van ons hostel. Hierna hebben we wat rondgesnuffeld in de wijk Thamel, meteen maar een nieuwe broek, rugzak en muts gekocht voor totaal 1300 roepies, omgerekend 13 euro. Daarna zijn we met de Tuk Tuk naar de Bodnath tempel geweest. Erg mooi om te zien hoe het Boedhisme hier beleefd wordt. Aan het einde van de middag zijn we naar het weeshuis gegaan waar Eef heeft gewerkt de afgelopen tijd. Superlieve kinderen daar! Ze vonden het erg interessant om foto's uit Nederland te zien. We hebben met de kinderen curry rijst gegeten. Zij eten dus altijd met hun handen en kunnen dat echt zo ontzettend snel, ook al is het eten nog zo warm. Ongelofelijk dat ze gewoon geen blaren hebben. Daarna hebben we de kinderen naar bed gebracht en dan willen ze graag 'a big hug'.

Zoals jullie wel kunnen lezen ben ik in een totaal andere wereld beland hier en ben ik in één dag al aardig ingeburgerd:). Maar het is echt superleuk om dat allemaal mee te mogen maken. Morgen pakken we de bus naar Pokahara waarvandaan onze basecamp trekking donderdagochtend zal starten! We hebben er superveel zin in!

kus vanuit Kathmandu,

ps. Foto's volgen snel. Check alvast voor een eerste indruk www.eefjeschep.waarbenjij.nu

• 16 Maart 2010 - 17:19

Mitch:

Tof lot!! Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt daar. Met de basecamp trekking horen we denk ik 12 dagen niks van je ;-) Superveel plezier! X

• 16 Maart 2010 - 17:23

Stefanie:

Het lijkt de serie 24 wel, daar gebeurt ook zo ongelofelijk veel in 1 dag! Lot op basecamp trekking? Ik lach me stuk haha!

have fun! xx

ps geen bankautomaten of licht maar wel internet? Toch wel een innovatief land dan daar in Nepal!

• 16 Maart 2010 - 17:32

Lara:

Ik was vandaag bij de kapper (hairjocky) en toen hadden ze het over jou, hahaha! Dat je zo'n dure dagcreme had gekocht, blabla.. Have fun x

• 16 Maart 2010 - 17:40

Marijana:

GAAF!!!! veel plezier daarzo... :) xxx

• 16 Maart 2010 - 17:58

Myrthe:

Hee Lot!! Volgens mij werkt internet daar beter dan hier in A'dam..Zit ik een heel stuk naar je typen, wordt hij niet geplaats. Poging 2 dan maar ;)..
    Wat gaaf dat je Eef bent gaan opzoeken!! Kan zeker geloven dat het heel wat anders is dan Cura!! Maar wat gaaf allemaal!! Jaloers op jullie; tracking, basecamp, backpacken!! Heel veel plezier verder met z'n 2-tjes!! Volg jullie van achter mijn laptop!! Dikke x

• 16 Maart 2010 - 17:59

Emmie:

hey zus
    wat een leuk verhaal ben je nog moe van de vliegreis en ging het slapen een beetje. we zijn benieuwd naar de foto's heb vandaag broek omgeruild beter he
    nog veeeeel plezier
    xxx emmie

• 16 Maart 2010 - 18:41

Inge:

Ha die Lotte,
    Ik zag op je hyves deze link staan toen ik iedereen zn wie wat waar door zat te neuzen. Je hebt me tijdens Carnaval wel het een en ander toe gegilt ;)maar wat super gaaf dat je het ook echt gaat doen! Heel veel plezier en ik hoop op meer Nepalese stoffige verhalen ;)! x

• 16 Maart 2010 - 20:12

Anouk:

He Lot,

Leuk om te lezen wat je in zo'n korte tijd al mee hebt gemaakt. Indrukwekkend!

X

• 16 Maart 2010 - 20:19

Paps En Mams:

lieve lot wat gezellig weer om je verhaal te lezen ,en dat jullie morgen al naar pokahara gaan geniet ervan.x.

• 16 Maart 2010 - 23:28

Hanneke:

Heeeey Lot!

Je bent er! Wel een heel andere wereld zeg... Enjoy!

Kusss

• 17 Maart 2010 - 07:49

Eline:

Wat een verhaal al en je bent pas net weg! Dat moet wat beloven!

Gaaf om te horen hoor en heel veel succes met de basecamp trekking.. ben benieuwd!

xxx

• 17 Maart 2010 - 07:54

Christelan:

Ha Lotte, leuk dat je me op de hoogte houd van je nieuwe reis! Veel plezier en geniet ervan, gr. Christelan

• 17 Maart 2010 - 09:52

Loes :

Hey avonturier.
    Sow, mooi man! Echt gaaf dat je dit mee mag maken! Suc6 met de trekking, zal misschien soms wel afzien worden maar vast ook erg mooi en onvergetelijk!(doe vooral je broek in je sokken voor de ongewenste beestjes!).
    Geniet en ervaar meiden, x.

• 17 Maart 2010 - 10:08

Petra:

ha lot
    goed om wat van je te horen.wel lange reis geha joh 25uur maar goed is de moeite waard.
    veel plezier samen
    x

• 17 Maart 2010 - 17:19

Mas:

Lot!! Wat een belevenissen allemaal daar! Leuk om je verhalen te horen! Heel veel plezier op de trekking!! Geniet er allebei van!!!

xxx

• 17 Maart 2010 - 21:47

Mirna:

Leuk om het te lezen, dan maken wij het ook een klein beetje mee en dat zonder een reis van 25 uur!! hihi

kuss

• 18 Maart 2010 - 18:22

Astrid:

Ha die Lotte,
    Leuk om je bericht te lezen. Wij wisten niet dat je weg was. Het zal best een heel andere wereld zijn. Ik zou er ook wel een kijkje willen nemen. Kijk goed uit, geniet er van. Voor jou en Eefje de groetjes van je buren

• 20 Maart 2010 - 14:57

Christian:

Veel plezier met je trektocht. Ben benieuwd wanneer je foto's kunt plaatsen.

Xx Chris

• 25 Maart 2010 - 09:18

Emmie:

hey zus hoe is het daar ben benieuwt naar de foto's en ik hoor de dat je vandaag weer begon te dalen van de berg
    we missen je
    emmie