The Beach - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lotte Dekker - WaarBenJij.nu The Beach - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lotte Dekker - WaarBenJij.nu

The Beach

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

18 April 2010 | Thailand, Bangkok

Yes hij is begonnen, zonder Leonardo di Caprio, maar met Eef en Lot in de hoofdrol ! Inmiddels zijn we beland op het beroemde eilandje Ko Phi Phi waar 'the Beach' is opgenomen.. Het is precies zoals in de film, prachtig!! Witte stranden, vele palmbomen en kristalhelder water! Ongelofelijk dat dit eiland tijdens de Tsunami in 2004 het zwaarst is getroffen. De mensen hier hebben er in ieder geval keihard aan gewerkt om er weer een paradijsje van te maken. We zitten dit weekend in een luxe beachresort, kado wat Eef bij haar afscheid van Sportspeakers heeft gekregen. Niet echt verkeerd dus! We werden werkelijk ontvangen alsof we op huwelijksreis waren, inclusief pina colada´s en van die natte washandjes. Een superior bungalow stond op ons te wachten. Daarnaast een lekker zwembad, een heerlijk ontbijt en ga zo maar door...

Groot nieuws: Eef en ik hebben een vervolgcursus diepzeeduiken gedaan en hebben ons ADVANCED open water diver behaald! Na 5 duiken en flink wat theorie achter de kiezen te hebben gehad, mogen we onszelf gevorderde duikers noemen:) We mogen nu duiken tot een diepte van maarliefst 30 meter! De diepteduik en de navigatieduik waren verplicht en daarnaast hebben we gekozen voor de scooterduik, boeddha-duik waarin je diverse loops maakt onder water en de spectaculaire nachtduik! Dat dan natuurllijk weer in het duikgebied wat Yapanese Garden heet, komen wij nou echt nooit van die Japanners af?! Zo gaaf, zo'n andere wereld onder water waarvan je amper weet dat die bestaat. En dan in het donker, met je zaklampje aan, tref je slapende barracuda's! Er heerst zo'n rust onder water! Wat wil je nog meer?!

Dagelijks slapen we ergens in een hutje bij het strand, een lekker zwembad erbij en dan een strakblauwe lucht! Het is hier altijd lekker warm, minstens 37 graden, alleen echt iets te warm om in de zon te liggen. We houden van dingen doen, dus plannen we elke dag weer wat anders! 's Avonds lekker eten op het strand, op van die lekkere kussens tussen de fakkels en olielampjes met uitzicht op zee en boven je dan de mooie sterrenhemel. Echt heerlijk! Elke keer is het wel weer een verassing of de slaaphutten schoon zijn of niet. Zo hadden we de afgelopen week nog wat huisdieren op bezoek: kakkerlakken (ieuww) en wat hagedissen tegen de muur. Eef die schrok zo van de kakkerlak dat ze niet wist hoe snel ze 'm moest killen en had er even niet bij nagedacht dat er dan eitjes uitkomen, dus dat er ook weer nieuwe kakkerlakken kunnen komen. Ja hoor een paar dagen later was het zo ver.. Een megakakkerlak!!

Na ons verblijf op het eiland wat bekend staat om het duiken, Ko Tao, zijn we tussendoor nog naar een ander eiland geweest Ko Phanang. Dit eiland staat bekend om zijn goede feestjes, zoals onder andere de wereldberoemde fullmoonparty's. Naja wat wij hebben gezien van de feestjes op het strand en de vreselijke poolparty's leek het meer op een veredeld Kreta of misschien Gran Canaria;), waar iedereen elkaar om de nek vliegt en tegen elkaar oprijdt. Niks voor ons dus! Snel weer terug naar het relaxte Ko Tao met de vriendelijke mensen en het relaxte sfeertje. Feestjes die meer weg hebben van Wet&Wild zoals op Curacao. Maar voordat we terug zouden gaan, wilden we nog wel wat van het eilandje gezien hebben, dus we hebben een rit gemaakt op de scooter. Oude tijden herleefden weer! Eef had mij benoemd tot scootercoureur. Nou dat heeft ze geweten ook, met al die stijle heuvels en hobbels in de weg, hoorde ik af en toe een gil. Lekker genoten van de zonsondergang op een mooi stekje. Toch wilden we nog meer zien van het eiland en besloten we een boottocht te doen om het eiland heen, waarbij je op allerlei mooie plekjes kwam. Vele mooie strandjes gezien, bij watervallen geweest en nog gesnorkeld. Maar dat is toch echt niet zo spectaculair als duiken. Toevallig zaten we alleen maar Israeliers op de boot...

Tijdens de hele reis vanaf de trekking in Nepal, Bangkok en nu op de eilanden is het ons al opgevallen dat altijd dezelfde mannen contact met ons proberen te zoeken: Israeliers en Duitsers. We trekken ze aan op de een of andere manier en beleven echt de grappigste avonturen met ze. Inmiddels zijn we natuurlijk ook sterren geworden in het afpoederen van deze boys haha. Als je eenmaal met ze gepraat hebt en aardig blijft, kom je maar niet van ze af namelijk. Zo ook met ene Rhami uit Israel. Superaardige jongen die ons wat foto's zou laten zien van Israel. We horen er telkens weer de mooiste verhalen over, dus we wilden dat weleens eventjes zien. Nee hoor, komt die aan met allerlei foto's aan van zijn 'oh-zo-leuke-vrienden'. Dat waren waren we alweer snel beu natuurlijk. Dezelfde middag hadden wij zin om een scooter te huren en het eilandje te verkennen. Hij wilde ook graag mee, prima, maar dan natuurlijk wel als onze personal photographer! Voor hem was een scooter alleen niet goed genoeg, meneer wilde persee een quad. Nergens goedkoop genoeg te krijgen volgens hem, dus moesten we een eindje rijden om de goeie te krijgen. De afspraak was dat wij voor zouden rijden en hij zou volgen, maar opeens was die FOETSIE!!! Na een kwartierje kwam onze Rhami eraan: Hij was tijdens het quadrijden dus een onderdeel kwijtgeraakt, waar hij achteraf dus 17000 Baht voor moest betalen. Best lullig eigenlijk! Na een hele middag waren we hem eigenlijk wel een beetje beu, maar toch probeerde die zich continue weer opnieuw uit te nodigen. Ongelofelijk! En wat denk je, de volgende morgen staat die om 09.00 op de deur te kloppen ofdat die de foto’s mag kopieren. Dat hebben wij weer! Dan nog een mooi verhaal over onze Duitse Christian die keer op keer toevallig bij hetzelfde strandje aan het eten was als wij. Eef was het nog niet echt opgevallen, maar ik had 'm telkens al zien zitten. Na een paar keer had die dan eindelijk alle moed bij elkaar verzameld om tegen ons te gaan praten. Zijn openingszin was dan ook meteen dat die ons niet aan het stalken was, jaja! Hij vroeg of we een drankje wilden, prima, maar wij wilden eerst nog even op het strand bij een kraampje kijken waar ze leuke armbanden hadden. Ja, jullie lezen het goed!! Geen zilveren of wat dan ook, maar gewoon strakke houten armbanden. We hebben hem lekker lang laten wachten, maar toen we terugkwamen zat die te wachten met 3 cocktails. Pfff, toen zijn we toch maar bij hem gaan zitten. Hij vond dat we het erg snel op hadden gedronken haha! Wij kwamen weer aan met het verhaal dat we erg moe waren wat we altijd gebruiken als we ergens geen zin in hebben. Hij had het idee om de volgende dag wat leuks te doen met ons en wilde graag nummers uitwisselen. Eef is zo slim geweest om haar SIM kwijt te raken, dus ik moest mijn nummer geven. Normaalgesproken geef ik dan natuurlijk een verkeerd nummer, maar hij wilde graag checken of het wel klopte, dus besloot ik toch maar mijn nummer te geven. Nou dat heb ik geweten. Ik werd meteen lastiggevallen met smsjes, maar stuurde uiteraard niks terug. Of we hem op wilden komen halen bij de haven op Ko Phanang de volgende dag. Niet dus! De volgende avond waren we lekker aan het shoppen op het andere eiland Ko Phanang en wie lopen we daar tegen het lijf: Christian! NEE!!! Zo toevallig weer, het eiland is toch best groot. Misschien zijn we toch wel een beetje blond..

Toen we weer terugkwamen op Ko Tao was het tijd voor het Thaise New Year, het Songkran Festival. Het wordt gevierd met een groot waterfestijn gedurende 3 dagen. Supersookers, emmers vol met water en zelfs tuinslangen kwamen er aan te pas. Iedereen is dus zeiknat dan! Zo druk op straat en op het strand, maar echt leuk om dit in Thaise sferen mee te maken. Om elkaar gelukkig nieuwjaar te wensen, krijg je witte schmink op je wangen. Nabij de duikschool was nog een leuk feest, op het strand met een live band, zoals op Curacao, die echt alles konden spelen. Qua naam komt Wet&Wild hier meer op zijn plaats dan op Curacao. Wij meteen 'all night long' aangevraagd en gevierd dat we ons duikbrevet hebben gehaald. Natuurlijk ging het nog lekker door tot in de vroege uurtjes de volgende morgen..

Vanuit Ko Tao hebben we de nachtboot naar Krabi genomen. Ons werd verteld dat je op de nachtboot ook bedden had om op te slapen, dus dat leek ons wel wat. Aangezien we de vorige keren tijdens het reizen in de nacht amper een oog dicht deden in de bus, kozen we dit keer voor de nachtboot. We stelden het ons voor als soort cabine's met echte bedden en airco. Nou niet dus!! Je slaapt hutje-mutje tegen elkaar aan, ongeveer 50cm ruimte in de breedte en je kunt alleen maar kruipen. En toch hebben we nog lekker geslapen! Na 8 uur varen waren we dan eindelijk aangekomen. Een dagje Krabi verkennen, er was nog een leuke nightmarket en toen hebben we de volgende ochtend de boot naar Ko Phi Phi genomen. Nu is de cirkel weer rond.. :)

Het reizen bevalt echt goed! We hebben in zo'n korte tijd al zo ontzettend veel gezien en gedaan. Ik ben bang dat ik er een beetje verslaafd aan ga raken. Als je eenmaal dingen ziet en onderneemt, wil je alleen nog maar meer zien. Dus ik denk dat Australie niet meer zo heel lang op zich laat wachten!

In elk geval wordt nu 'the Beach' vervolgt op Ko Lanta en het paradijs Ko Lipe! Nu lekker genieten van al het moois en niet te vergeten een beetje uitrusten...
Jullie bedankt voor alle leuke reacties:)!

x Lot

Ps. Ik zit nu op een Thaise computer met een Thais toetsenbord en een Thaise versie van words. Vandaar al die typfouten…

• 18 April 2010 - 13:14

Jan Uit Ael:

Prachtig Lotte! Have fun!

• 18 April 2010 - 13:34

Maria:

Waaaauw Lot... wat heerlijk... Vandaag hebben we in Nederland de tweede zonnige dag, maar het valt in het niet bij wat jullie meemaken... HAVE FUN! Xxx

• 18 April 2010 - 15:15

Anouk:

Ziet er mooi uit lot! Geniet er nog even van, voor je het weet ben je weer terug.
    X

• 18 April 2010 - 16:36

Mariet En Jaap :

Meiden geweldig wat jullie allemaal meemaken zoveel in de weken dat je nu weg bent, blijf vooral genieten van al dat moois en eenvoud om je heen.X.

• 18 April 2010 - 16:52

Hanneke:

Owwwww Lot, wat klinkt dat allemaal geweldig. Geniet er maar lekker van. Kusss

• 18 April 2010 - 19:16

Peter:

He Lotte waar is jouw handstand?

• 18 April 2010 - 21:42

Mitch:

Het ziet er weer kicke uit! Wat is het aan de andere kant van de planeet toch relaxt & mooi. Geniet zolang het kan!

• 19 April 2010 - 06:44

Kim:

Ziet er heerlijk uit Lot,geniet er nog lekker van!
    X Kim

• 19 April 2010 - 07:19

Stefanie:

Wat een timing weer, maandagmorgen en totaal geen zin, krijg je dit voor je kiezen pfff hoe krijg ik mezelf nou ooit gemotiveerd als ik dit soort plaatjes zie? Echt geniaal...Lijkt me heerlijk zo onbevangen rondracen! Enne die kleurtjes beginnen jullie toch echt wel te krijgen!

xx

• 19 April 2010 - 10:48

Christian:

Hey Lot,
    Cool dat je nu je ADVANCED brevet hebt gehaald. Nog even je instructeur worden en dan kun je daar aan de slag;-)
    Ga nu nog ff je coole foto's bekijken.

groetjes x Chris

• 19 April 2010 - 14:26

Mirna:

Lekker hoor! Leuke foto's weer!! Goed dat jullie er zoveel maken.
    xx

• 19 April 2010 - 15:52

Paul:

Wat een verhalen allemaal weer Lot! Zo te horen is het hier allemaal wat minder primitief en genieten jullie er volop van. Maar sinds wanneer houd jij niet van een fout feestje op z'n tijd?

Foto's zien er nice uit, jaloers!! ;-)

Geniet er nog even van!

• 19 April 2010 - 16:54

Astrid:

Hallo Lotte,
    Ik ben weer op de hoogte. Gaaf hoor. Lekker genieten.
    x
    Astrid

• 20 April 2010 - 09:42

Mady:

Ha mooie blondine ;)

Prachtig weer dat jullie van alles achter je aan hebben lopen..hihi!!

Leuk verhaal, super foto's!! Viel spass nog!!

• 20 April 2010 - 13:29

Martine:

Hee Lot,
    Vanavond mag ik lekker lang werken........joepie fitness!!!
    Geniet nog maar lekker want t is hier niet zoooo fantastisch, hihihi.
    Tot snel enne voorzichtig he.
    XXX Martine

• 21 April 2010 - 05:32

Eefje:

Wat hebben we een super tijd he.. Als we later terug denken aan alle belevenissen zullen we vast weer veel lol hebben:) Nu nog even genieten van de laatste week!! Dikke kus

• 21 April 2010 - 13:02

Schouwenburg Krieken:

De groeten van Dhr Schouwenburg en Mw van Krieken. We zijn nu foto's aan t kijken tijden de behandeling.
    Dhr Schouwenburg loopt nu de 100m in 10 sec en is inmiddels inschreven voor de tour de France op de tandem.

• 21 April 2010 - 19:09

Petra:

hai lot
    echt wat ziet het er allemaal geweldign uit daar en samen zoveel plezier. geniet er nog even.
    groeten peet

• 21 April 2010 - 20:15

Truus:

Nou nou Truuske, dat wordt afkicken straks!

• 22 April 2010 - 13:44

Baukje:

Hoi Lotte,
    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt daar. Geniet er nog maar even extra van, want voor je het weet zit je in het vliegtuig naar huis. De weken vliegen voorbij hè. Ga je nog naar Maleisië?
    Groetjes van Hans en Baukje

• 26 April 2010 - 20:51

Emmie:

hey lotte
    nog veel plezier en tot donderdag goeie reis
    kus emmie