Sydney vs. Melbourne - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lotte Dekker - WaarBenJij.nu Sydney vs. Melbourne - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lotte Dekker - WaarBenJij.nu

Sydney vs. Melbourne

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

25 Januari 2011 | Australië, Sydney

Roadtripping and the Australian Open

Alweer ruim 2,5 week weg en ondertussen al meer dan 2500 kilometer van Sydney verwijderd. Inmiddels ben ik op Tasmanië, is Anouk gearriveerd (incl. stijltang en sleehakken) en zullen we de komende paar weken samen reizen. Waar het in Sydney ontzettend druk, gehaast en toeristisch is, zo relaxt is het in Melbourne en zo rustig is het hier op Tasmanië.

In Sydney naar mooie stranden geweest, waaronder Bondai Beach. Hier mijn eerste surflesje gehad, best moeilijk, echt nooit geweten dat ik toch nog een beetje een waterrat ben. 's Avonds een mooie beachwalk gedaan van 3 uur langs verschillende stranden naar Couchie Beach en alleen maar hardlopers, surfers en mountainbikers tegengekomen. Wat zijn al die mensen hier toch ontzettend sportief, in vergelijking met Nederland, is iedereen hier topfit. Daarna lekker barbecuen aan het strand, goone drinken, leven uit je rugzak, zo ziet het leventje eruit van een backpacker in Sydney. Maar daarnaast moet je soms ook verhuizen van hostel. Eentje gevonden in hartje Sydney, kom ik die kamer binnen stinkt het enorm en liggen er 2 engerds de hele dag in bed. Wanneer ik naar bed ga, gaan zij uit bed en lijkt het alsof ze alleen 's nachts leven. Typisch! De volgende ochtend naar de Taronga Zoo gegaan en hier is mijn eerste foto met de koala! Erg mooi dierenpark met een geweldig uitzicht op de skyline van Sydney. ’s Avonds terug lagen de gure types weer in bed met kleding aan en stonken echt enorm. Wat bleek, ze waren gewoon illegaal in het hostel aanwezig. Ik zat blijkbaar in een echte girlroom en zij zijn gewoon stiekem die kamer binnengekomen en gaan liggen, tref ik weer haha. 's Ochtends besloten om de trein te pakken naar de Blue Mountains. Ze doen hier alsof het de Grand Canayon zijn van Australië, maar in werkelijkheid is het niet veel meer dan de Christoffelberg op Curaçao. Het regenwoud daarin tegen was erg mooi! De 3 sisters, echt was eigenlijk een flater! Je verwacht prachtige bergtoppen, maar het zijn niet meer dan 3 grote stenen. Het wordt tijd om Sydney te verlaten en te beginnen aan de roadtrip naar Melbourne.

Na een lucky deal voor het huren van een auto en 2 lifters te hebben gevonden kon de lange rit van meer dan 1300 kilometer langs de kust beginnen. Ik werd verkozen tot autocoureur, linksrijdend, rechtsturend en linksschakelend. Een hele verantwoording om met mijn autorijdkunsten veilig in Melbourne aan te komen. Zodra we Sydney uit zijn, begint het zonnetje lekker te schijnen. AD reiswereld gaf een tijdje geleden de tip om deze kust absoluut niet over te slaan, terwijl er in de Lonely Planet geen woord wordt gerept over deze mooie coastway. Eerste stop in Jervis Bay, meteen een hagelwit strand! Even lekker gelegen en de weg vervolgd naar Ulladulla waar dolfijnen schijnen te zwemmen, helaas niet gezien. Vroeg weg de volgende morgen, een lange taaie dag in de auto. Picknicken onderweg, genieten van de zon en 's avonds gestopt in Lake Entrance. Leuk hostel met gezellige mensen, yatzee gespeeld. Tijdens de roadtrip wilde koala's gezien op Raymond Island, echt wel meer dan 20! Speciaal naar Philip Island gereden om pinguins te zien die na de zonsondergang uit de zee komen en hun slaapplaats gaan opzoeken. Wat we van tevoren niet wisten, was dat het een toeristische attractie was. Er waren meer dan 100 mensen aan het kijken naar de meer dan 1000 pinguins. Wat een grappige beesten om te zien! Doorgereden naar Melbourne om de volgende dag naar de Australian Open te gaan. Het was een hele kunst om een hostel te vinden wegense de drukte voor de Australian Open. Na een lift te hebben gekregen en zo al wat sightseeing te hebben gedaan, direct de tram direct gepakt naar de Australian Open! Wat een gigantisch event! Daar met Tessy afgesproken en geweldige wedstrijden gezien in de Rod Laver Arena, het grote stadion. De wedstrijd Federer-Simon gezien. Onze nederlandse Robin Haase zien winnen en 2 dagen later zien verliezen. Helaas geen Nederlanders meer in het toernooi. Djokovic zien winnen en Sharopova de meeste vreemde geluiden horen maken en Venus Williams zien afhaken na 1 game gespeeld te hebben...

De gelukspoppetjes, het geluksboekje en de geluksteen brengen in ieder geval geluk. Al zoveel liften gehad, goede deals met de auto/camper en de kaartjes voor de Australian Open. De volgende keer een langer verhaal en zal ik wat meer foto’s plaatsen.

Nu touren in een hippiecamper op Tasmanië! Zondag weer terug in Melbourne voor de finale van de Australian Open..

Kus, vanuit een koud maar zonnig Tasmanië

• 25 Januari 2011 - 10:36

Corrie Dekker:

Geweldig Lotte wat een ervaring enne genieten het is weer zo voorbij.

• 25 Januari 2011 - 10:38

Stefanie:

Lotje; zo grappig! Een ander vriendinnetje van mij Linda doet tegelijkertijd dezelfde reis als jij en doet exact dezelfde dingen. Dat jullie elkaar nog niet gespot hebben, jullie verhalen lijken wel copy - paste haha! Toch staan jullie nog niet bij elkaar op de foto's but who knows!

F*7^%cking jaloers op die wedstrijden van AO!

xx

• 25 Januari 2011 - 12:32

Eefje:

Lot!!! Wat leuk om weer wat van je te horen! Ik word helemaal vrolijk van je verhaal maar ook een beetje jaloers haha.. Vooral als ik je stukje over de australian open lees:) Nou ga nog maar lekker genieten want dat verdien je zeker. Ik begin je al wel te missen hoor.. xxx

• 25 Januari 2011 - 13:49

Gertjan:

Hey lotte,

Begint hier goed te kriebelen als ik het zo lees. Heerlijk van die (gare)zusters, vondt het ook helemaal ruk.
    Vooral die chinezen en japaners die er liepen werd ik helemaal gek van.

Jammer dat je geen dolfijnen hebt kunnen zien in Ulladulla, maar er zal nog zat komen wat je wel kunt zien.
    Leuke foto's in Sydney gemaakt trouwens, gaaf zo snachts daar.

Succes en de groeten

• 25 Januari 2011 - 15:10

Oscar:

al mijn oude goede herrrineringen komen weer boven als ik dit lees begint weer te kriebelen om te gaan
    welke richting ga je uit na tasmanie.
    vergeet niet "onze" kim clijsters aan te moedigen goeie reis
    ps hier alleen regen

• 26 Januari 2011 - 00:27

Jaap En Mariet:

We hebben weer genoten van je verhaal en gaan het weer uitprinten voor oma,meiske geniet lekker verder en wij genieten mee als je weer je volgende verslag schrijft en foto,s plaats .Maar hoe is het met je backpak is hij niet te zwaar en heb je genoeg kleding bij je hahaha.liefs van ons.X.

• 26 Januari 2011 - 11:23

Eline:

Lot!

leukleukleuk allemaal, gert zei t toch al dat die zusters bagger waren, haha.

nou ben benieuwd naar je volgende verhaal!

kuzzzz

• 26 Januari 2011 - 15:36

Patrick:

Wauw Lot, wat ben je goed bezig. Ben trots op je want je doet het toch maar even. Je verhalen "brings back memories", enjoy the moment. Had ik nou begrepen dat je per 1 feb naar NZL gaat? Wij zijn net twee dagen geleden teruggekomen, dus kan je veel tips geven ;-)

Ik blijf je volgen, dus kom maar op met die verhalen.

x

• 26 Januari 2011 - 16:07

Suus:

Leuk Lot, om je belevenissen zo te volgen! Hier ook koud en zonnig, maar een stuk minder leuk.. dus geniet er maar extra van nu je er toch bent ;-)

xx Suus

• 26 Januari 2011 - 21:24

Mirna:

Fijn om wat van je te horen! Mis je wel een beetje, maar geniet er maar lekker van!
    kuzz

• 27 Januari 2011 - 12:00

Lief:

we begonnen je al te missen lot. Maar zo te lezen hoeven we ons geen zorgen over je te maken. Behalve dan over stinkende mannen in de je girlsroom haha.
    En hoe vet de AO!!! En leuk dat tessy daar dan ook is.
    Trouwens ook wel jaloers op je surfsessie bij bonai...

Nou...chill ze in je hippy-camper!!

• 30 Januari 2011 - 08:30

Astrid Vos:

Hoi Lotte, je straalt van geluk en wat heb je al veel beleefd en prachtige dingen gezien. Je kan ook mooi fotograferen. Ik ben inmiddels geopereerd en weer veilig thuis. Helaas mag ik een maand niet sporten, maar daarna ben ik weer van de partij, hoor. Groetjes en nog heel veel plezier gewenst!

• 31 Januari 2011 - 06:48

Christian:

Hey lot, weer leuk om je verhaaltjes te lezen. Ik denk dat je ipv Fysio, verhaaltjes moet gaan schrijven. In elk geval krijg ik ook veel zin om te gaan reizen als ik dit lees. Veel plezier verder met je roadtrip. Gr. Chris

• 03 Februari 2011 - 09:55

Mas:

Lot! Ziet er weer tof uit! Koala`s in het wild! Super hoor!
    Begin de bruxelles avondjes te missen hoor....! Heb echt enorm veel te vertellen als je terug bent haha!!

Genietze en tot whatsapp!!!

xxxx

• 03 Februari 2011 - 22:39

Liesbeth:

Hee meis,

hoe is het daar allemaal? En het weer? Krijg je er iets van mee? Zag dat het bij jullie ook regent. Hoop dat je nog dolfijnen gaat zien! geniet ervan!

• 04 Februari 2011 - 14:12

Niesje Ringlever:

Hoi. Lotte. Leuk dat reisverslag van jou . Heb veel tennis gekeken met jan
    en dikwijls gekeken of we je zagen maar geen lotte.Bijn ons is alles oke op fitness leuke vervanger Nick.
    Wens jou nog veel reisplezier toe groet niesje

• 04 Februari 2011 - 15:37

Astrid En Karel:

We zijn weer bij. Hebben het verslag gelezen en de foto's gezien. Het ziet er allemaal goed uit.
    Geniet lekker verder en houd ons op de hoogte.
    Hier stormt het op dit ogenblik behoorlijk.
    dikke x

• 06 Februari 2011 - 18:44

Jolanda Van Ooijen:

He die reislustige lotte,
    Tof wat je nu allemaal meemaakt, ben een beetje jarloers op je. Geniet van alles en neem je zo'n lief koalabeerrtje mee? xx jolanda

• 08 Februari 2011 - 09:41

Stefanie:

We want more! We want more!

xx

• 09 Februari 2011 - 12:30

Peter :

Hoi Lotte,
    alles goed daar wherever you are? Ik heb even de vraag over MIJN vakantie. Aangezien je pas erg laat weer terug bent, kun je voor mij waarnemen? Dat is van 28 mei tot 28 juni. Mogelijk samen met Patty. Antwoord je me op het bekende emailadres?
    Groeten,

Peter

• 09 Februari 2011 - 12:48

Hans Van Rooij:

Ha Lotte,
    Spannende reisverhalen uit een mooi werelddeel! Je hoef pas uit te rusten als je terug bent, dus geniet van deze trip!!
    Een prettige en veilige tijd nog daar aan de andere kant.

• 13 Februari 2011 - 20:24

J.d.wolterbeek:

Ha Lotte
    Leuke site en mooie foto's.Maak er een mooie reis van en de groeten aan Anouk. Maak snel maar weer een verslag. Have Fun