Tasmanië and the Australian Open - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Lotte Dekker - WaarBenJij.nu Tasmanië and the Australian Open - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Lotte Dekker - WaarBenJij.nu

Tasmanië and the Australian Open

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

13 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Picton

Alweer 2 weken geleden aangekomen in Nieuw Zeeland. En hoe?! Op het vliegveld kwam ik erachter dat ik mijn creditcard echt kwijt was. Toen ik wilde inchecken, bleek ik niet mee te mogen met het vliegtuig, omdat ik geen retourticket had geboekt. Stress?! Zoals altijd dacht ik, het komt allemaal wel weer goed. Gelukkig was het nog mogelijk om een ticket terug te boeken via een servicedesk, alleen is mijn ticket terug nu naar Sydney ipv Melbourne. Meteen Anouk ingeschakeld voor mijn creditcard, die zou enkele dagen later naar Nieuw Zeeland komen en die is flink op zoek gegaan en heeft 'm gevonden:)! Nu nog een nieuw ticket boeken...

Even terug in mijn gedachten naar het natuurschone Tasmanië. Een eiland wat vaak wordt overgeslagen, maar wat echt de moeite waard is! Het is echt ontzettend groen en erg gevariëerd; Bergen wisselen zich af met hagelwitte stranden en grote kale vlaktes die je alleen in films ziet met enorme zandduinen waar je kunt sandboarden. Vanuit Hobart, de hoofdstad, zijn we met de camper gaan roadtrippen over het hele eiland. Elke avond wildkamperen, National Parks bezocht, uren gereden door de bushbush en de mooiste plekjes gezien. Zoals de Bay of Fires, staat in de top10 van de mooiste stranden ter wereld. Kates Berry Farm, in het boek van Floortje Dessing, één van de 100 dingen, die je echt moet doen. Aardbeien en frambozen plukken en dan wordt er overheerlijk ijs en/of taart van gemaakt. Echt te lekker gewoon! Overnachten aan het strand bij Wineglassbay in het National Park, waar je ‘s nachts de golven hoort suizen en ‘s morgens de zon op ziet komen. De sterrenhemel is hier echt inmens, niet te vergelijken met die in Nederland, zo mooi om dat te zien, als je 's avonds in je campertje ligt. Een man ontmoet die voor National Geograpic werkt en bezig was met een onderzoek naar de ''schoonste'' lucht op aarde en dat schijnt op Tasmanië te zijn. Nog nooit zoveel dode dieren op de weg zien liggen, elke dag echt minstens 20 dode herten, kangeroes, possums of vossen, ongelofelijk gewoon. Gelukkig hebben wij geen aanrijding gehad, alleen wel tot 3x toe een lege accu (nee, ik had de lichten niet aan laten staan!), die echt kapot bleek te zijn. Toen we de auto moesten inleveren, met een lege tank hadden ze gezegd, kwamen we ook letterlijk zonder benzine te staan onderweg in de middle of knowhere, maar gelukkig kwamen er mensen langs die toevallig nog wat benzine bij zich hadden:).

Terug in Melbourne bleek dat Rafael Nadal niet in de finale stond van de Australian Open, dus dan ook maar geen finale van de Australian Open;). Al zoveel mooie en goede wedstrijden gezien! Op Federation Square, dat is een groot plein, kijkt iedereen de wedstrijden live op groot scherm, daar Kim Clijsters aangemoedigd, een kippevelmoment toen zij de Australian Open won! Bij de mannen was het iets minder spectaculair helaas. Tijdens het toernooi kwam ik nog 2 bekenden tegen, Daan uit Tilburg en Bram van fysiotherapie, erg toevallig. Na de Australian Open werd het tijd om Melbourne beter te verkennen. Het is echt zo'n leuke stad! Er is een ontzettend leuke markt, Queen Victoria Market, waar je kunt eten, verse producten kunt kopen, kleding, dieren en ook leuke Aziatische en Marrokaanse spulletjes. Van het zusje van Eef had ik de tip gekregen om naar Lentil as Anything te gaan. Wat een geweldig concept is dat! Een restaurant waar je kunt eten en drinken wat je wilt en jezelf mag weten hoeveel je ervoor betaald. Dat zouden we in Nederland eens moeten doen, zo’n restaurant houdt het niet langer dan een paar maanden uit, verwacht ik, maar hier in Australië werkt zoiets gewoon! Het grappige is dat het concept is ontstaan door een jongen uit Nepal, die ging studeren in Australië, na enige tijd geen geld meer had en op straat kwam te staan. Het is in een klooster met een grote tuin erbij, live muziek en je kan alles pakken van het buffet. Salades, japanse pannenkoekjes, broodjes, cakes en de lekkerste icechocolate die ik ken. Ook een leuke wijk in Melbourne is Brunswick, erg artistiek, de leukste winkeltjes vind je hier. Hier met Maaike afgesproken en de must do’s van Melbourne gekregen. Italiaanse wijk ook erg sfeervol, de Eureka Tower opgeweest en bij Max Brenner een overheerlijke brownie op.. Ze zijn erg verslavend! St. Kilda ook een leuke wijk, de laatste dag voordat ik naar Nieuw Zeeland vloog vertoefd, met maarliefst 40 graden..

Leuk jullie reacties en e-mailtjes! Ik ben benieuwd naar jullie plannen en gebeurtenissen daar in NL! Dus houd me op de hoogte! Inmiddels ben ik alweer op het Zuidereiland aangekomen, waar ik tot begin maart zal blijven. Ik heb alweer zoveel meegemaakt dat het alweer tijd wordt om aan het volgende stuk te beginnen;)

Vanuit een zonnig Picton, x Lot

  • 14 Februari 2011 - 00:14

    Inge:

    Hoi Lotte,

    Ben jaloers.....mijn witste strand ooit gezien is wellicht Renesse, haha. Creditcard kwijt, lege tank, echt Lotte. Veel plezier dan nog he in de Bush!

    X Inge

  • 14 Februari 2011 - 08:03

    Wendy Kieboom:

    Heej die Lotte, we hadden het er toevallig gisteren met pa en ma nog over dat we al even geen avonturen van jouw kant hadden gelezen, dus leuk om weer wat van je te horen!Klinkt super gaaf allemaal hoor, geweldig om dit allemaal mee te maken. Nog heel veel plezier toegewenst. X Wen, Ar en pa & ma ;-)

  • 14 Februari 2011 - 10:42

    Corrie Dekker:

    Wat is het toch genieten om jouw reisverslag te lezen, geweldig!
    nogmaals fijne tijd!!!

  • 14 Februari 2011 - 12:04

    Steef:

    Ik dacht al; Lot zal wel weer bol staan van de avonturen en voor de nodige uitdagingen hebben gestaan aangezien je even uit de lucht was! Maar i'm glad you're back in business!

    Het klinkt allemaal ontzettend AMAAAAZING (op zn aussie's dan hè)! Enne vooral veel brownies, muffins, chocoladetaarten proeven, mocht je nou toch nog ooit je eigen koffiezaakje beginnen, kun je die in het assortiment opslaan! Het water loopt me in de mond, ach wie weet krijg ik nog een lekkere valentijnstaart ofzo!

    Nu want ik more pica's ;) xx

  • 14 Februari 2011 - 15:33

    Marianne Bruijgom :

    Hallo lot wat leuk jou reis verslag te lezen .gelukkig kon je niets aan die lege tank doen haha maar zondags kinderen komen altijd weer op zijn pootjes terecht . Ik wens je veel reis plezier .p.'s zijn er ook leuke mannen ?. Groet Marianne b


  • 14 Februari 2011 - 18:11

    Janneke:

    Inge slaat de spijker op zijn kop. Gelukkig ben je dus nog helemaal jezelf!

    xx

  • 14 Februari 2011 - 18:18

    Hanneke:

    Ha Lot, het klinkt allemaal geweldig. En wat maak je weer veel mee. Lege tank in de bush en er komt iemand langs met toevallig een beetje extra benzine hihi. Heb jij weer ;))) Enjoy en groetjes aan Anouk. xx

  • 14 Februari 2011 - 20:15

    Eefje:

    Ha Lotje!!
    Het is weer leuk om je verhaal te lezen! Je hebt ook weer genoeg meegemaakt:) Maar het klinkt allemaal erg goed.. Als ik je verhaal lees krijg ik zin om je even op te zoeken om een paar weekjes samen reizen!! Jammer dat het zo'n lange reis is.. Nou heel veel plezier en groetjes aan Anouk!! Ps. Ben je nog gaan skydiven?? xxx

  • 14 Februari 2011 - 21:49

    Je Paps:

    Ben blij weer wat te le lezen van je echt lotje ,maar waar blijven je fotos want die missen wij nog.

  • 15 Februari 2011 - 07:25

    Astrid Vos:

    Hoi Lotte, geweldig wat jij allemaal ziet en meemaakt!! Nog anderhalve week, dan mag ik weer sporten en daar verheug ik mij op. Ik ga nu nog even genieten van je mooie foto's. Groetjes.

  • 15 Februari 2011 - 09:29

    Mirna:

    Wat lucky ben jij toch weer. Dat alles bij jouw altijd goed komt. Het verbaast me niets dat je creditcard weer gevonden is. Maar wat een super verhaal weer!
    kuzz mirna

  • 16 Februari 2011 - 18:43

    Lief:

    nou lot...lang moeten wachten op n verhaal...
    Joost zei al wel dat je iets op facebook achter had gelaten.
    We hadden je nog gezocht in het publiek bij AO, maar we hadden je dus nooit kunnen vinden haha. Wie had dat gedacht geen federer en geen Nadal.
    En die auto, een beetje a la Curacao. Irritant zo'n accu.

    En grappig dat je daan tegen bent gekomen, Je bedoelt toch daan van de Alo (vriend van arjan). Die heeft daar toch een vriendin?

    Nou...we blijven je volgen!!! XXX

  • 16 Februari 2011 - 21:37

    Karel En Astrid:

    Hey Lotte, We zijn weer op de hoogte.
    Leuk om je belevenissen te lezen.
    Hier gaat alles z'n gangetje. Vandaag een mooie dag met zonnetje.
    Geniet en blijf schrijven.

    kus van Karel en Astrid

  • 22 Februari 2011 - 08:20

    Patrick:

    Lot, race maar snel door naar Kaikura, al die aardbevingen rond Christchurch zijn levensgevaarlijk. Deze beving is echt heftig man, zelfs de kerk is ingestort. Toen wij er waren had de kerk het nog overleefd.... Echt sneu. Gaat ie goed verder? Milford Sounds mooi?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Picton

Down Under

Recente Reisverslagen:

20 April 2011

The End!!!!!!

07 April 2011

WESTERN AUSTRALIA!!!!!

17 Maart 2011

The OUTBACK!!!!!

01 Maart 2011

Nieuw Zeeland (deel 2)

24 Februari 2011

Nieuw Zeeland
Lotte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 479
Totaal aantal bezoekers 123385

Voorgaande reizen:

12 Februari 2013 - 26 April 2013

Zuid Amerika

08 Januari 2011 - 21 April 2011

Down Under

30 Januari 2007 - 24 Mei 2007

Mijn eerste reis

14 Maart 2010 - 30 November -0001

Azië

Landen bezocht: