The End!!!!!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lotte Dekker - WaarBenJij.nu The End!!!!!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lotte Dekker - WaarBenJij.nu

The End!!!!!!

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

20 April 2011 | Australië, Brisbane

Cairns to Brisbane and Sydney

De cirkel is rond, terug in Sydney waar het zo'n 4 maanden geleden allemaal is begonnen. Zolang naar uitgekeken en nu is het alweer voorbij. De tijd is voorbij gevlogen, zoveel avonturen beleefd en zo ontzettend veel gezien! Een toptijd om nooit meer te vergeten..

De laatste weken zijn niet onopgemerkt voorbij gegaan. Vanuit een regenachtig Broome omhoog getrokken richting Darwin waar de wegen soms net een rivier leken. Aangekomen bij Litchfield National Park en Kakadu National Park waar het momenteel vol zit met krokodillen, die we natuurlijk moesten spotten. In Darwin onze zogenaamde 4WD campervan ingeleverd, nog 2 nachten in de garage doorgebracht en onze Tessy achtergelaten die bij het verhuurbedrijf aan de slag kon als carwasher. Ik kon uiteindelijk niet via Bali en Kuala Lumpur richting Nederland, dus toen is het Cairns geworden. Een superdeal voor 1 dollar per dag gevonden voor de meest luxe campervan ooit. Wat waren wij in ons nopjes zeg! Op naar Port Douglas, waar vanuit je gemakkelijk het welbekende Great Barrier Reef kunt bereiken, waar ik absoluut naar toe moest, omdat je hier de meest mooie duiken ter wereld kunt maken. Na Anouk ervan overtuigd te hebben, dat ze niet weet wat ze mist, heeft ze na 4 jaar weer voor het eerst gedoken en hoe?! Het was zo gaaf, we vlogen zowat door het water tussen de finding nemo's, sharks en het koraal was zo groot, zo uitgestrekt, ik wist niet wat ik zag, zo mooi! Nog naar Cape Tribulation geweest, het regenwoud, wat grenst aan zee, waar je zelfs kon surfen door de jungle. Na drie fantastische dagen waren we 's avonds gaan rijden en opeens hoorden we een flinke klap en het kraakte enorm, het dak van de camper aan gruzelementen! We konden wel janken! Toen de camper terug onder de bewuste parkingbridge gereden moest worden, gilden we het zowat uit. Dat zou een duur grapje worden! Zoveel mensen er meteen bij, lucht uit de banden gehaald, meer dan 10 mensen in de camper en toen het geluid van een big crack, de hi-top was gebroken. Poeh! Wel verzekerd, maar de verzekering dekt het dak niet stond duidelijk in het contract. Dan hoor je dat het meer dan 5000$ kan gaan kosten, dan is het einde van je reis ineens niet meer zo rooskleurig, zoals je verwacht had. Een nacht niet geslapen en dan rijd je in je lekkende campertje en voel je een aardbeving, die op een schaal van 5:4 bleek te zijn en schrik je opnieuw, maar gelukkig geen schade. De volgende dag even onze gedachten op wat anders gezet, de Whitsunday Islands! Heerlijk gevaren, lekker gesnorkeld en op het witste zand van Australië gelegen. Dat was de laatste dag zon tot nu toe, want daarna volgde alleen maar regen. De camper teruggebracht in Brisbane, waar we uiteindelijk konden boeten voor onze schade. Het was veel geld, maar gelukkig hebben we zelf niets zoals iedereen zegt. Laten we het erop houden dat het nogal een turbulent weekje is geweest, een afsluiting om nooit meer te vergeten. Maar zoals altijd na regen komt zonneschijn!

Een topadresje hier, leuke huisgenootjes, BBQ's, goone, cadburry chocolates and a lots of fun on my last nights here!

Dat laidback leventje, zo relaxt, de ontzettend lieve en gastvrije mensen, die je altijd helpen en altijd voor je klaar staan ga ik missen! Ozzie's zijn kewl!!!

Ik hoop jullie allemaal snel te zien!
Moet gaan haasten zoals gewoonlijk..

Genoten, à la Guus:)

x Lot

Ps. Anouk heeft haar stijltang 4 maanden niet gebruikt;)

• 20 April 2011 - 13:10

Kim:

Hi Lot,

wat een turbulent laatste weekje nog. Gelukkig hebben jullie niets idd. Fijn dat je zo genoten hebt! Hoop je zaterdag in Eindhoven te zien. En in juni gaan we genieten bij Guus :). Goede terugreis!
    xx

• 20 April 2011 - 13:39

Mirna:

Poepoe! Tot snel Lot. Zie je vrijdag!!
    kuzzz Goeie terug reis.

• 20 April 2011 - 13:40

Els Van Der Blom:

Lieve Lotte,

Ik heb erg genoten van je mooie reisverhalen en ik wil je hiervoor bedanken.Jij bent weer een stukje rijker aan ervaringen en ik wens je een goede terugvlucht, tot ziens in de praktijk.

Vriendelijke groeten,
    Els

• 20 April 2011 - 19:47

Emmie:

Hey Zus
    het zit er bijna op voor je. Een goeie reis terug en tot vrijdag!
    Kus Emmie

• 20 April 2011 - 20:23

Mady:

Yeaaahhh Lot bijna terug!! Wat fijn..wat heerlijk!!

Voor nu..geniet van je laatste daagjes daar...dat je deze toptijd maar goed kan afsluiten!!

Dikke kus

• 20 April 2011 - 20:24

Hanneke:

Ha Lot, wat een verhaal! Bijna weer naar huis. Time flies when you're having fun ;) Goede reis en tot snel! Kusssss

• 21 April 2011 - 06:49

David Wolterbeek:

Het was leuk om jullie via je goed verzorgde reisverslagen te volgen. Goede reis en welkom thuis.

• 21 April 2011 - 07:01

Eline:

goede reis en tot snel lot!

we bellen!!!!!!!!!

• 21 April 2011 - 07:30

Steef:

Altijd balen om zo'n mooie tijd af te moeten sluiten want volgens mij doe je het keer op keer weer met tegenzin! Lijkt me heerlijk om net als jij te overwinteren, een echte levensgenieter ben je Lot...Maak je geen zorgen over je thuiskomt, we overladen je meteen met etentjes, het zonnetje, festivals :) en genoeg bij te kletsen!

Overigens vind ik het persoonlijk wel jammer dat je me niet meer op een werkdag kan verblijden met deze fantastische verhalen.

Tot zaterdag darling en een goede vlucht terug!

xx

• 21 April 2011 - 19:35

Eefje:

Lot ik heb ook genoten van je verhalen!! Echt goed dat je de beslissing hebt genomen om deze reis te maken.. Het zal straks best even wennen zijn om weer terug te zijn.. Maar wij kijken er allemaal naar uit je weer te zien:) Het weer is hier nu ook top dus we moeten deze zomer maar veel leuke dingen gaan plannen..Goede reis en tot morgen!!!! xxx