Aangekomen in Sydney!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lotte Dekker - WaarBenJij.nu Aangekomen in Sydney!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lotte Dekker - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Sydney!!!

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

11 Januari 2011 | Australië, Sydney

Na een reis van zo'n 28 uur ben ik in Sydney aangekomen. De eerste vlucht naar Beijing en de tussenstop vlogen voorbij, echter de 2e vlucht trof ik het even wat minder. Ik zat achter een baby die echt ruim 11 uur heeft gehuild, gekrijsd en gejammerd. Altijd al geweten dat Chinezen hysterisch zijn, maar dit heb ik toch nog nooit meegemaakt. Gelukkig kon ik me kostelijk vermaken met al die tijdschriften en boeken, die ik van jullie heb gekregen. Tranen gelachen bij het lezen van het zelfgemaakte boekje van Mirna met allerlei leuke verhaaltjes, anekdotes en foto's van de afgelopen jaren. Meteen in mijn dagboek geschreven en Eef ik kan je vertellen dat de mannelijke heldenlijst weer wordt aangevuld:). Aangekomen in Sydney heb ik vanaf het vliegveld de trein richting het centrum gepakt en ben daar op zoek gegaan naar een hostel. Het plan was om te gaan couchsurfen, maar dat adresje was ruim een uur vanaf het centrum van Sydney, dus uiteindelijk uitgestapt bij Circle Quare in het centrum. Wanneer je uit de trein stapt vallen je ogen meteen op de bekende Harbour Bridge en het inmense Operahouse. Heel gaaf om te zien! Na een hostel gevonden te hebben, koos ik voor een 6-persoonskamer. Ik dacht leuk, dan leer ik meteen mensen kennen. Toen ik binnenkwam was er niemand te bekennen, wel had ik het idee dat er alleen maar mannen sliepen gezien de schoenen en kleding die er lagen. Na mijn backpack geïnstalleerd te hebben, besloot ik om Sydney maar eens te gaan verkennen richting George Street, the Rocks (leuke wijk, lijkt op de Amsterdamse pijp), Harbour Bridge, Operahouse en de Botanic Gardens. Aangezien het de hele tijd redelijk bewolkt was, ging ik de toerist uithangen door een cultureel tochtje te maken met de boot. Van wie weet ik niet meer, maar van iemand heb ik gehoord dat je echt met de boot naar Manly toe moest gaan. Op de boot had je een geweldig uitzicht op de Skyline van Sydney. Aangekomen op dit soort van eiland scheen de zon en kwam ik uit bij een geweldig mooi strand met hoge golfen, waar flink gesurfd, hardgelopen en gebeachvolleybald werd. Op het strand was ik in slaap gevallen en ik werd om 19.00 's avonds pas wakker. Teruggelopen langs allerlei leuke winkeltjes en terrasjes, de ferry gepakt en naar mijn hostel gegaan. Ja hoor, ik bleek met 5 jongens te slapen. Engelsen en Amerikanen, aardige jongens, alleen wat kunnen die snurken en stinken zeg! Haha! Meteen wat tips gekregen over de rest van Australië en nu ga ik zo naar het bekende Bondi Beach...

Sydney is in ieder geval echt een wereldstad! Het doet me een beetje denken aan San Diego. Foto's komen de volgende keer! Als jullie nog tips hebben hoor ik het graag...

Vanuit een warm maar bewolkt Sydney,

x Lot

  • 11 Januari 2011 - 07:18

    Joyce Rokven:

    Lotte, super gaaf joh dat je dit aan het doen bent... Geniet ervan! Ik houd je reisverslagen bij hoor :-) Leuk om te lezen.
    Toi toi toi x

  • 11 Januari 2011 - 08:33

    Mascha:

    Lot!!!

    Ik ben zooo jaloeers hahaha.... Opera House is zo ontzettend tof!!
    Wat leuk dat je de stad al een bezichtiging hebt gegeven! Ik denk trouwens dat die jongens het helemaal niet erg vinden dat jij bij hun op de kamer slaapt!!!! Geniet er lekker van..... !!!!

    xxx Mas en san

  • 11 Januari 2011 - 08:37

    Mascha:

    Owww... Lot....vergeet niet te winkelen in Pitt Street!!!

  • 11 Januari 2011 - 11:35

    Steef:

    Joehoe, safe there!

    Je komt vast snel leuke mensjes tegen om mee te reizen ipv die stinkdekens!

    xx

  • 11 Januari 2011 - 12:44

    Eline:

    LOT!

    klinkt nu alweer gaaf! ben echt benieuwd wat voor leuke,gekke,idiote,grappige dingen je mee gaat maken!

    veel plezier!

    kus Eline

  • 11 Januari 2011 - 12:56

    Charlotte:

    Ik denk dat Lot het ook helemaal niet zo heeeeel erg vindt om bij die 5 mannen op de kamer te slapen ;-).
    Klinkt al heel chill allemaal, vooral doorgaan! Niet naar het noord-oosten gaan trouwens!
    X

  • 11 Januari 2011 - 15:53

    Janine:

    Ha Lotte,fijn dat je er bent.
    Heel veel plezier en geniet van alles wat op je pad komt! Ik hoop niet te veel stinkende mannen,ha,ha. Doei,doei.

  • 11 Januari 2011 - 17:57

    Lief:

    nice!
    dan kan het avontuur beginnen...
    of is eigelijk al begonnen lees ik!

    je reisvirus heeft me aangestoken, joost en ik hebben onze ticket geboekt :) 13 juli enkeltje maleisie

  • 11 Januari 2011 - 18:04

    Astrid:

    Hallo Lotte,
    Fijn dat de reis voorspoedig is geweest.
    We blijven je volgen!
    Geniet en kijk uit hoor meid.
    groetjes,
    Astrid

  • 11 Januari 2011 - 18:10

    Hanneke:

    Ha Lot,

    Wat klinkt dat allemaal weer heerlijk... behalve die lange reis met een jankbaby en die stinkers in je hostel ;) Morgen komt Anouk toch? Heel veel plezier samen xx

  • 12 Januari 2011 - 08:05

    Loes Vogels:

    Hey Lotje.

    Wat suppper cool zeg!
    Na Curaçao heb jij het ook flink te pakken he? Was natuurlijk ook een top tijd maar deze maanden zullen je ook niet teleur stellen verwacht ik! Leuk joh!
    Geniet van alle avonturen en laat ons af en toe (jaloers) meegenieten!!
    Have fun babe!

    Gr Loes.

  • 12 Januari 2011 - 09:38

    Jaap En Mariet:

    Meis wat is het toch heerlijk om jou reisverslag te lezen zelfs oma geniet hiervan .Heel veel plezier en geniet ervan liefs van ons.x.

  • 12 Januari 2011 - 20:34

    Mirna En Jan:

    Heeey Lotje!
    Grappig om te lezen. Jan gaat waarschijnlijk de eesrte 2 weken van maart naar Brisbaine, dus dat is wat uitgesteld. Ik ben nu een avondje thuis, tijdens de ME opleiding. Het is echt super gaaf maar wel vermoeiend. Spreek of mail je snel!! Gelukkig vond je mijn boeje leuk!

    Liefs mij

  • 13 Januari 2011 - 18:05

    Truus:

    Tips:
    -filmpje kijken in werelds grootste I max studio 3D
    -hotdog eten (met 100 duiven) bij Harry's cafe de Wheels
    -lekker shoppen (met platina credtitcard!) in queen victoria building
    -topless zonnen op lady bay beach
    -lekker hapje eten in restaurant gelegen in de Sydney Tower met fantastisch uitzicht

    Have Fun x

  • 15 Januari 2011 - 10:45

    Fleur:

    Lot!!!

    super jealous, wat gaaf.. sydney is zeker gave stad!! heel veel genieten en ben zeer benieuwd naar de volgende verhalen en de foto's!!

    kus vanuit het regenachtige nederland

  • 15 Januari 2011 - 11:18

    Corrie Dekker:

    j.l.donderdag tijdens de fysio gehoord hoe ik je kan bereiken - te lezen - super leuk ik ga je volgen nogmaals veel dank en een fijne tijd.Corrie - jammer geen fam. -

  • 16 Januari 2011 - 08:36

    Astrid Vos (fitness):

    Hoi Lotte, fijn, dat je goed bent aangekomen en nu maar genieten! Van Hans gehoord hoe ik je kan volgen, dus bij deze. Groetjes!

  • 18 Januari 2011 - 11:00

    Joke :

    Hoi Lotte, via google heb ik je gevonden. Ben nu al benieuwd naar de foto's. Geniet er lekker van. Helaas weer geen sport deze week, ik heb de griep te pakken. Veel plezier daar in Skippie land.

    Groetjes, Peter en Joke.
    Niet van de praktijk hoor :-))

  • 18 Januari 2011 - 15:40

    Eefje:

    Hee lieve Lot, mn reactie is wat verlaat.. Maar ik heb weer genoten van je verhaal! De herinneringen aan onze reis komen ook weer boven hoor:) En dat is altijd goed... Alleen die mannelijke heldenlijst!! Wordt hij nu al weer aangevuld! Dat begint goed.. Ik hoop dat er wel een stijgende lijn in zit hahaha.. Nou geniet ervan he! We keep in touch! Dikke kus

  • 21 Januari 2011 - 22:40

    Emmie:

    Heey Zus
    hoe is het daar ik hoorde dat je bij een tennistoernooi bent geweest was het leuk maar ik heb je niet gezien op tv ben benieuwt naar je foto"s en je verdere verhalen
    X Emmie

  • 24 Januari 2011 - 20:39

    Mady:

    Lot!!

    Verdorie...waar blijven die verhalen?!?!?! Hoop dat het gewoon zo gaaf is dat je helemaal geen tijd hebt om op internet te gaan!!

    Dikke kus en GENIET!!

  • 26 Januari 2011 - 15:40

    Patrick:

    ps. drie keer raden van wie die tip kwam om met de ferry naar Manly te gaan.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Down Under

Recente Reisverslagen:

20 April 2011

The End!!!!!!

07 April 2011

WESTERN AUSTRALIA!!!!!

17 Maart 2011

The OUTBACK!!!!!

01 Maart 2011

Nieuw Zeeland (deel 2)

24 Februari 2011

Nieuw Zeeland
Lotte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 123379

Voorgaande reizen:

12 Februari 2013 - 26 April 2013

Zuid Amerika

08 Januari 2011 - 21 April 2011

Down Under

30 Januari 2007 - 24 Mei 2007

Mijn eerste reis

14 Maart 2010 - 30 November -0001

Azië

Landen bezocht: