Aangekomen in Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Lotte Dekker - WaarBenJij.nu Aangekomen in Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Lotte Dekker - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Buenos Aires

Blijf op de hoogte en volg Lotte

17 Februari 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Welcome to Argentina! Na een lange vlucht van 14 uur aangekomen in het bruisende Buenos Aires! De stad van de tango! 34 graden, bloody hot dus. Tijdverschil van 4 uur met Nederland. Maar 12,5 kilo in mijn backpack! Op het vliegveld direct afgezet door de taxichauffeur, die eerst 200 pesos vroeg en aangekomen op plaats van bestemming werd het opeens 300 pesos, daar trappen we niet in natuurlijk. Slapen in het hippe Palermo, een wijk met leuke boetiekjes, restaurantjes en vol met gezelligheid.

Nu dachten jullie dat ik laat was met boeken van een ticket, maar afgelopen weekend heeft Hannah dus ook een ticket geboekt naar Buenos Aires. Crazy, maar wel supergezellig om nu samen met haar Buenos Aires te verkennen. Na een te drukke week in Nederland, een lange vlucht, het tijdsverschil was ik op dag 1 compleet geradbraakt. Fijn dat we dan in een leuk hotelletje slapen met een lekker bed, goed ontbijt, een dakterras met jacuzzi, zodat ik uitgerust kan beginnen aan deze reis...

De eerste dag hebben we de parken van Palermo verkend, waar we dachten lekker te gaan liggen in het gras, maar opeens werd er aan alle kanten naar ons gefloten. Jaja, blijkbaar mocht je dus niet op het gras liggen, maar alleen braaf op bankjes zitten. Die bankjes waren allemaal bezet, door verliefde stelletjes. Het was natuurlijk ook valentijnsdag, maar zelfs in die hitte klampen die mensen zich nog in en tegen elkaar aan. Maar blijkbaar is het hier iedere dag soort van valentijnsdag, men kan hier niet van elkaar afblijven haha..

Na een goede nacht, een ontbijtje op het dakterras en een paar uurtjes zon, voelde ik me stukken beter en konden we naar Le Boca, een oude wijk van Buenos Aires waar je typische Argentijnse kleurrijke huizen hebt, waar de tango op straat wordt gedanst en waar iedere man op blond valt;) Zo wat kunnen die mensen hier sjanzen zeg. Kleurrijk, veel muziek en vrolijke mensen, typisch Zuid Amerikaans dus! 's Avonds naar het concert van Jamiroquai geweest, alvast voor Hannah's birthday. In een klein stadion, vol met Argentijnen, die veel meer dansen dan wij Nederlanders, zong en danste Jamiroquai de sterren van de hemel. Leuk om dat hier mee te maken.

Vandaag naar zonnig Recolleta geweest, een wijk die wat weg heeft van Parijs. Een begraafplaats bezocht, die lijkt als een stad van de doden, omdat iedereen daar begraven is in een soort van huisje boven de grond. Een beetje luguber! Evita, één van de machtigse vrouwen in de historie van Argentinië is ook hier begraven. Nog een markt bezocht en wat geshopt, ben namelijk op zoek naar een goede camera. Mijn camera loopt telkens vast, heel vervelend. Net lekker gegeten in Palermo en dan gaan we morgen naar San Telmo..

Ohja als iemand nog tips heeft om snel Spaans te leren;) Ik baal er echt een beetje van dat ik dus geen taalcursus heb gedaan.

Dinsdag of woensdag ga ik naar de waterfalls en vliegt Hannah weer terug naar NL. Thanks allemaal voor jullie berichtjes!

Liefs Lotte

• 17 Februari 2013 - 08:55

Steef :

Yes, je houdt een blog bij! Gelukkig maar...
    Toch die camera ruil moeten doen, balen maar de canon g12 is goed dus!
    Snap goed dat je compleet geradbraakt was want wat jij nog allemaal voor je reis gedaan hebt, petje af... Nu lekker rusten en reizen, dan kom je weer opgeladen thuis!
    Maak je over dat Spaans nou niet druk, in Argentinië Spaans leren heeft geen zin, de Argentijnen ga je namelijk toch niet verstaan want dat Spaans is compleet anders dan de rest van Zuid-Amerika. De snelste truc is dan toch uit mijn boekje woordjes leren. Dat is de basis van elke taal! Vergeet niet lekker wijntjes te gaan proeven bij cava jufre en steak te eten bij la Cabrera! Zo'n leuke tentjes...

Hier is de carnaval weer voorbij, heel Nl griep.
    Heb gelukkig wel weekend Ibiza geboekt...

Un beso para ti! Xx

• 17 Februari 2013 - 09:19

Els Van Der Blom:

Hallo Lotte,

Ik hoorde van Martine dat je weer op reis was, en gelijk heb je. Ook deze keer ga ik weer graag via de blog mee op reis, heel veel plezier.

Groetjes Els

• 17 Februari 2013 - 16:31

Anouk:

Hi Lot,

Leuk dat je weer een blog bijhoudt. Had eigenlijk ook niet anders van je verwacht :P
    Super leuk verhaal en leuke foto's!
    Volgens mij is buenos aires echt ge-wel-dig!!
    Nouw geniet ervan! Enjoy your trip :-)

XxX

• 18 Februari 2013 - 08:19

Eefje:

Hee lieve Lot,
    Leuk om je weer te volgen!:) De eerste indrukken klinken goed! Het lijkt me een erg gave stad! Nou ga lekker genieten en ook uitrusten!! Take care!

Liefs Eefje

• 18 Februari 2013 - 08:21

Eline:

Lot!

nice dat je een reisverslag bijhoudt! altijd leuk om te lezen.
    nu al leuke verhalen en je bent nog niet eens een week weg!

veel plezier daar he!

xx

• 18 Februari 2013 - 10:47

Dicky:

Gezellig Lot, dat je weer schrijft.
    Zo beleef ik beetje mee van jouw reis.
    Hier ziet het er al goed uit, idd kleurrijk en warm in alle facetten.
    Geniet van alles en goede reis verder
    xxx

• 18 Februari 2013 - 15:58

Coortje:

hoi Lotte

geniet van je vakantie, wij genieten van je reisverslagen!!!

Rieke en Cora

• 19 Februari 2013 - 19:11

Lief:

wow Jamiroqua! Lijkt me echt heel gaaf!
    En super fijn dat je je reis met zn 2tjes kan starten. Ff lekker bijkomen na je overvollen planning net voor vertrek.

Ik wil ook daar zijn! Leuk dat je een site hebt om te volgen :D Zo genieten we lekker mee!

Geniet ervan Lot! xxxxx

• 21 Februari 2013 - 16:45

Astrid De Wolff:

Hallo Lotte,

Ik heb alles gelezen. Ben even naar je ouders om te kijken, omdat wij nu even geen
    internet hebben. (stappen over op een andere provider)

Fijn dat je het goed naar je zin hebt. Leuk die foto's van de tango. Wij hebben ook weleens
    op schilderen een paar gehad dat tango danste. Heel leuk om te schilderen.

Nou meis, kijk uit voor de Argentijnse mannen. Veel te ver om daar verliefd te worden.

Hele goeie reis verder.

dikke kuX
    Astrid

• 21 Februari 2013 - 21:06

Hennie Vink:

Hoi Lotte,

Het ziet er goed uit daar en lekker warm.
    Maak er een leuke reis van en kijk uit met die mannen daar.
    Ik vind het grappig om je zo te kunnen volgen.
    Het ga je goed.

Groetjes Hennie

• 22 Februari 2013 - 13:09

Fysio S Gorinchem:

Ha blondje,
    Leuke fotokes die je gestuurd hebt en inderdaad in Z-Amerika vallen ze natuurlijk helemaal plat voor zo'n blonde fysio!
    Tegen de patiënten zeggen we natuurlijk dat je ook spaans aan het leren bent terwijl je je in het bruisende nachtleven stort met cerveza en tango in the night.
    Met je fitnessgroepen gaat het prima.

HeHeHe, eindelijk een berichtje!!! Kom maar door met alle spannende en hilarische avonturen van jullie.
    Wij kunnen niet wachten ; )

Groetjes Ruud, Martine en de rest.

• 24 Februari 2013 - 12:39

Marjolein:

Heey Lot!

Leuk om je verhaal te lezen.
    Veel plezier met je reis, geniet ervan!

Kus Marjolein

• 25 Februari 2013 - 11:17

Annet :

Hola Rubia,

Wat leuk dat we je kunnen volgen met je spannende verhalen. Fijn idee dat je toch niet helemaal alleen aan je avontuur begonnen bent.
    Geniet van El sol, Vino, cerveza y la Gente van Argentinië.
    Muchos recuerdos,

Van je " oudjes" van maandagmorgen

Annet

• 25 Februari 2013 - 21:43

Emmie:

heey zus
    Eindelijk een berichtje van mij hoe is het daar? ik zie dat de Italliaansevlag weg is op je site gelukkig ander heb ik z,n idee dat je dichtbij bent. nou tot je volgende verhaal en meer foto,s als dat lukt met je camera! Kus Emmie

• 25 Februari 2013 - 22:21

Thea:

Hoi Lotte,
    Een fijne tijd, maar doe wel voorzichtig we willen je wel heelhuids terug op de maandagochtend :-)
    Lieve groetjes xx Thea

• 26 Februari 2013 - 21:26

Jo,hen,Sam En Nora:

Lieve Lot,

Wat zijn we weer trots op je hoor, maar ook een beetje jaloers met je 34 graden!!
    Oppassen voor al die mannen hoor. Meid geniet van alles en veel plezier xxxxx van ons.

• 27 Februari 2013 - 18:04

Mirna:

Hey lief lotje!

Gelukkig kunnen we zo nog wat meekrijgen. Mijn mail is gehackt dus via mail is niet handig! Alvast een super tijd zit alweer een tijdje daar natuurlijk. Voorzichtig zijn! Klein blond ding daar;) x

• 28 Februari 2013 - 17:02

Corrie:

Hoi Lotte, leuk dat je toch een blog bijhoudt, klopt niet hoor, wat Ruud schrijft, hij heefthet echt naar zijn zin bij ons in de dinsdag groep(van 10.30) en vertelde van je spaans avontuur. De hartelijke groeten van iedereen en hopen nog veel can je te horen.

• 12 Maart 2013 - 13:24

Nel Blom:

Hoi Lotte,
    Enig om jou zo te volgen prachtige foto s .
    Doe voorzichtig we hebben het iedere maandagmorgen even over jou.
    Geniet van alles.
    Groetjes Nel