Peru is the end! - Reisverslag uit Huanchaco, Peru van Lotte Dekker - WaarBenJij.nu Peru is the end! - Reisverslag uit Huanchaco, Peru van Lotte Dekker - WaarBenJij.nu

Peru is the end!

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

23 April 2013 | Peru, Huanchaco


Macchu Picchu, Cusco, chillen en surfen in Huanchaco,

Lieve allmaal,

Het einde is in zicht! Komende donderdag land ik rond 17.00 op Schiphol! Bij die gedachte heb ik toch wel een dubbel gevoel. Eigenlijk heb ik nog geen zin om naar huis te gaan! Ik heb het zo naar m'n zin hier. Het is en was een supermooie reis! Maar wel echt zin om iedereen weer te zien..

Hoe graag ik ook langer zou willen blijven om verder te reizen en vrijwilligerswerk te doen. Het is gewoon weer tijd voor een normaal leven in NL..

Tijd om straks een fotoboek te maken hoop ik. Iets wat ik me altijd voorneem, maar waar niks van komt..

Zuid Amerika is namelijk echt zo ontzettend mooi! Als je van natuur houd, moet je hier echt naar toe gaan. Alle mensen die hier leven zijn altijd even vriendelijk en warm. Spaans spreken gaat sneller dan je denkt als je niets anders hoort. Dan nog eens alle mensen die ik heb ontmoet hier de afgelopen tijd. Je reist alleen, maar ik heb me echt geen moment alleen gevoeld.. Ik ben zoveel leuke mensen en reizigers tegengekomen. Ook heb ik me altijd heel veilig gevoeld hier. Wie zegt dat Zuid Amerika onveilig is voor backpackers, zegt maar wat dus..

Sinds ik in Peru ben zie ik opeens Nederlanders, drugs en slecht weer. Goede combi maar niet heus. In Cusco heb ik een weekje gezeten, een gezellige koloniale stad. Vanuit hier ging ik naar de wereldberoemde Macchu Picchu. Toen we zouden starten met de trekking, voelde ik me heel erg ziek. Alles kwam er aan alle kanten uit en dat was voor het eerst hier in Zuid Amerika. Toch maar geen trekking, maar dan met de trein en zo'n 3 uur lopen. Na een dag reizen, zagen we de volgende ochtend de Macchu Picchu liggen tussen de bergen. Ongekend, supermooi!

Alleen iets teveel mensen. Het duurde een dag voordat we weer terug waren in één van m'n favoriete hostels. De volgende dag nog wat Inca ruïnes en tempels bezocht te paard. Blote voeten, in de regen en dan moest je contact hebben met de goden...

Dan werd het eindelijk tijd om de Gorcumse Anika van der Kevie te ontmoeten die sinds 2006 een project is gestart in Cusco om kinderen te helpen zich beter te ontwikkelen en zo werken aan een betere toekomst. In Cusco leven nog heel veel mensen in armoede. De kinderen zijn veel muzikaler dan in Nederland en ook creatiever. Zo werd er voor mij muziek gespeeld en kreeg ik allerlei mooie tekeningen. Check voor meer info: www.inmenszo.com

Geweldig project, respect voor Anika die hier even meer dan 100 kinderen elke dag extra onderwijs en ondersteuning biedt. Groetjes voor jou Jolanda!

Vanuit Cusco richting Lima gegaan. Toch leek het me wel even fijn om m'n laatste dagen hier te spenderen aan de kust. Ik zit in Huanchaco nu: een surfersparadise. Helaas nog geen zon gezien! De chillmodus is aan, dus ik heb tijd om een boek te lezen, relaxen, naar de markt t gaan, te koken, surfen.. Een leuk hostel, leuke mensen, aan zee. Nu wens ik alleen nog maar de zon!

Ohja en nadenken over mijn volgende trip die naar Afrika zal gaan haha;)
Ik ga Zuid Amerika zeker missen! De relaxtheid, de mensen die ik ontmoet heb hier, de bergen, de zee, de gezonde lucht, de lekkerste advocado's, m'n ananas/mango shakes, cocaleaves, rauwe cacao, het bij dag leven..

Thanks iedereen voor alle leuke berichtjes op de site. Lieve en Steef voor alle tips en het beantwoorden van al m'n vragen. Thanks voor jullie lieve mails en berichten meiden; Fleur, Eef, Mirna, Anouk, Mascha, Mady, Romy, roomies en alle andere vriendinnetjes natuurlijk ook!!! Superleuk allemaal! Hannah, echt top dat je mee naar BA bent geweest! Was een heel goed begin van deze reis. Tom en Tanja, lieve berichtjen, ben benieuwd naar junior! M'n volleybalteam! Chris, thnx voor al je compliments. De praktijk! Zonder hun, had ik deze reis niet kunnen maken. Dan alle anderen mensen uit de praktijk! En natuurlijk m'n family,m' n ouders die altijd klaar staan! M'n zusje die me liet weten dat ze me zo miste. En alle anderen die op wat voor manier mij geholpen hebben of leuke berichten hebben gestuurd! Thanks daarvoor!

Ik hoop jullie allemaal snel te zien! Ben benieuwd hoe het met iedereen is. Donderdagavond een late night borrel misschien, vrijdag op paps birthdayparty, zaterdag in Breda. Brunch, eten bij mij of in de stad?! Of zondag. Of maandag op de praktijk natuurlijk! En anders koninginnedag in Breda. Zin in!

Natuurlijk lukt het uploaden vanaf de computer niet, dus dan een paar fotootjes die ik met mijn telefoon gemaakt heb..

Liefs Lot

  • 23 April 2013 - 19:14

    Hannah:

    Ha Lot! Wat is het snel gegaan! Time flies when you're having fun ;) BA was top! En een weekje Kaapstad lijkt me wel een goed idee haha. Ik kom donderdag ff dag zeggen op Schiphol! Gezellig, tot dan! Xx

  • 23 April 2013 - 19:44

    Geerte:

    Tot snel weer! Begrijpelijk dat je het leventje daar weer gaat missen. Op naar het volgende avontuur misschien weer over een tijdje ;)..
    Fijne terugreis en doe voorzichtig!

    Liefs Geerte

  • 24 April 2013 - 21:30

    Martine:

    Lieve Lot,
    Thanx voor al je mooie en fantastische verhalen van jou reis door Z- Amerika!!!
    Wat zijn de weken (hier ieg) voorbij gevlogen en ik heb je gemist hoor. Niet alleen ik maar ook veel mensen van de praktijk......iedereen nieuwsgierig naar die kleine blonde in Z-A!!!
    Nou Lot, geniet van je thuiskomst, je familie, vriendjes/vriendinnetjes en van het zonnige Nederland ; ) Kzieje snel in Breda
    Dikke kus, xxxx Martine

  • 24 April 2013 - 21:36

    Eefje:

    Hee lieve Lot,
    Wat een leuk verslag weer! Kan me voorstellen dat je een dubbel gevoel hebt..Zal wel gek zijn om straks weer in Nederland te zijn..Maar wij kijken er in ieder geval allemaal weer naar uit om je te zien!!:) Dikke kus

  • 24 April 2013 - 23:27

    Emmie:

    Heey Lot
    dat was alweer je laatste verhaal je zal je nu vast aan het klaarmaken voor de terugreis een goeie terug reis en tot morgen op schiphol!!!
    kus Emmie

  • 25 April 2013 - 00:41

    Mariet:

    Ha die Lottekind,
    Ja meis jammer dat er een eind komt aan je reis en dat je weer terug moet,
    maar wat heb je een leuke en mooie verslagen geschreven
    zodat wij allemaal mee konden genieten we hebben er van genoten ,bedankt daarvoor.
    Maar wij kijken naar je uit.

    X.Mariet,Jaap,Oma.

  • 26 April 2013 - 16:07

    Annet:

    Hoi Lotte,

    Welkom thuis!

    Nog maar een weekend en dan zien we elkaar weer, ik heb genoten van je verhalen had soms het idee dat ik erbij was(was het maar waar).
    Wat is de tijd omgevlogen die 9 weken, hebben een leuke invaller aan Martine gehad daar zal het waarschijnlijk aan liggen!
    Maar we zijn nu wel nieuwsgierig naar je verdere verhalen. Tot maandag.

  • 26 April 2013 - 22:04

    Silvy :

    Lotte, heb veel plezier beleefd aan het lezen van al jouw reisverslagen. Je hebt er talent voor! Ongelooflijk wat je allemaal hebt meegemaakt. Het zou niets voor mij zijn :-) wat een lef heb jij! Tot snel. Groeten Silvy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 3570
Totaal aantal bezoekers 123405

Voorgaande reizen:

12 Februari 2013 - 26 April 2013

Zuid Amerika

08 Januari 2011 - 21 April 2011

Down Under

30 Januari 2007 - 24 Mei 2007

Mijn eerste reis

14 Maart 2010 - 30 November -0001

Azië

Landen bezocht: