2,5 week Curaçao is tekort! (door Mitch) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lotte Dekker - WaarBenJij.nu 2,5 week Curaçao is tekort! (door Mitch) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lotte Dekker - WaarBenJij.nu

2,5 week Curaçao is tekort! (door Mitch)

Door: Mitch

Blijf op de hoogte en volg Lotte

10 April 2007 | Nederland, Amsterdam

Precies 3 weken geleden zat ik me druk te maken over mijn vlucht van de volgende dag en nu zit ik thuis weer een stukje te typen over mijn weekjes op Curaçao. (op verzoek van Lot)

Wat is het toch snel gegaan en vooral, wat was het onwijs leuk! In het kort zal ik vertellen wat we allemaal gedaan hebben. Ik denk dat Lot hier een uitgebreider verslag van gaat schrijven.

Aan het begin van mijn trip in Curaçao zijn we met dolfijnen gaan zwemmen. Dit was erg leuk om een keer gedaan te hebben. Die beesten voelen aan als rubber, heel maf, de eerste keer als je een dolfie aanraakt.
We hebben nog een paar foto's gekocht die ik nog moet inscannen, dus die houden jullie tegoed.

Inmiddels hadden we een auto gehuurd en konden we onbezorgd overal heenrijden. Nou ja onbezorgd? Die auto heeft in de tijd dat ik in Curaçao was 2 keer een lekke band gekregen. Voor mij dus een opfriscursus banden verwisselen. In Nederland zou zo'n auto nooit door de APK heenkomen, hij kraakt aan alle kanten en af en toe rijdt hij ineens super langzaam, maar in Curaçao kijkt niemand op naar die gare suzuki swift, heerlijk gewoon.

Met de auto heb ik zo'n beetje alle leuke strandjes gezien met als uitschieter Cas Abao op de een na laatste dag. Hier hebben we gesnorkeld met schildpadden en gewoon lekker gelegen met een grote groep.

Maar snorkelen was niet het enige wat Lot en ik hebben gedaan. In de tijd dat ik er was hebben wij ons duikbrevet gehaald! Met een dikke voldoende voor onze theorie hebben wij in 3,5 dag ons PADI weten te bemachtigen. Tijdens de duiken die we maakten met onze instructeurs hadden we al veel mooie dingen gezien onder water (schildpadden, zeepaardje, heeeel veel visjes) maar onze eerste duik zonder instructeur was helemaal fantastisch. We gingen naar een paddestoelenbos van koraal onder water. Machtig mooi!

Als je van onder water weer boven komt is het raar. Je hebt even in een andere wereld gezeten. Maar het leven boven water gaat ook gewoon maar weer door. Dus tijd voor leuke feestjes bij Mambo, Wet & Wild en de andere strandtentjes. Van het ene Happy Hour naar het andere. Ideaal zijn ook die oude vertrouwde guldens. Een flesje bier, een bacardi cola, iets anders... Het kan allemaal voor 2 of 3 gulden. Dat moet je in Nederland eens proberen zeg.

Hoofdpijn de volgende dag zit er ook niet in. Kan ik in Nederland de volgende dag niks meer als ik een avondje iets te enthousiast ben geweest, in Curaçao heb ik nergens last van.

En dat is maar goed ook, want er was zoveel te doen. Een watertaxi met 200pk snelle motor heeft ons gevaren naar mooie strandjes, onderweg hebben we vliegende vissen gezien. Die vissen vliegen gewoon 30 meter ver naast de boot. Maf om te zien.

Zelf hebben we ook nog een bootje gehuurd bij het Spaanse water. Iets minder ruig als die watertaxi, maar wel erg leuk. Je komt bij plekken en strandjes die je normaal met de auto nooit kunt bereiken.

Zoals je ziet, we hebben superveel gedaan in de tijd dat ik hier was. En ik zou nog veeel langer willen blijven. Maar helaas moest ik zondag op eerste paasdag weer naar huis. Even dacht ik eraan om maar in Curaçao te gaan wonen. Het is zo relaxed daar, wellicht ooit..... zucht.

Wat het ook nog onwijs leuk maakte was de groep waarmee Lot haar stage beleefd. De studenten en mensen zijn echt super daar! Veel nieuwe mensen leren kennen die ik in Nederland zeker nog eens terug wil zien!!

Al met al een supertijd en jammer dat ik weer terug moest. Kon het maar altijd zo zijn als deze 2,5 week!

Foto's worden er hopelijk opgezet door Lot.
Ik hoop ook haar stukje snel te lezen.

Iedereen de groetjes en ik hoop dat jullie mijn stukje met plezier hebben gelezen!

Mitch

  • 11 April 2007 - 14:33

    Noor:

    Super leuk dat jullie het zo leuk hebben gehad samen. Ik mis het ook zo!!!

    Veel plezier nog Lot.

    Kus Noor

  • 11 April 2007 - 14:48

    Christian:

    Dit klinkt als haven on earth!!
    Waarom zit ik hier nu aan een stomme scriptie te schrijven *zucht*
    Echt super Tof wat jullie hebben gedaan en leuk Mitch dat je ook een stukje schrijft!
    Heel veel plezier nog daar!!!!

    xxx Chris

  • 11 April 2007 - 19:57

    Miek:

    Hi Mitch, ik vond het ook leuk dat je hier was! Leuk stukje verhaal trouwens, Lot je hebt er een talent bij op je site. xx

  • 11 April 2007 - 21:17

    Kim:

    Leuk stukje hoor Mitch! Precies zoals wij het hier ook ervaren, in een woord TOP! Was erg leu je hier te otmoeten,samen met Lot(we vangen haar goed op;)) ga ik nog een paar mooie weekjes op Curaçao beleven en dan zie ik je vast en zeker in Nederland!! Xx Kim

  • 12 April 2007 - 06:59

    Eline:

    LOT JE BENT KAMPIOEN!~!!!!!

    we hebben wel verloren met 3-1 maarrrr....... WE ZIJN KAMPIOEN!

    Op naar de promotieklasse

  • 15 April 2007 - 19:39

    Niels (Rotterdam):

    Mitch jonguh,

    Al een beetje gewend aan het Nederlandse leventje? Je moet wel ff als de sodemieter een Hyves account aanmaken want dan kennuh we een keer afspreken om uit te gaan in de enige echte stad haha

    Mzzls Niels

  • 16 April 2007 - 18:07

    Gerb:

    Mitchel!!!!!

    haha mooi stukje!!!Jammer dat je er niet meer bent maar we zullen snel als we weer terug zijn in Nederland wat leuks gaan doen ;)maybe wel weer zo bbqen ;)...Zonder mieren en met licht dan maar ;)

    Gerben

  • 17 April 2007 - 12:19

    Steef:

    Aaaah mitchtje, wat leuk je verhaaltje! Ik denk dat ze in Curacao ook van jou hebben genoten, ik in ieder geval wel al ben je geen brownie held, maar goed dat je nu Hyves hebt aagemaakt, zo blijf je een beetje up to date! Gewoon accepteren klikken, heb je er weer een vriend bij;)
    En wat lees ik? Nogmaals Cura? Pfff jaloers! Ik mis het wel nu ik terug ben, maar geniet hier ook weer volop!
    We hebben Lotje iig letterlijk en figuurlijk opgevangen toen ze terug kwam van HATO en haar lekker verwend met aardig wat roséetjes, geen last gehad van nachtelijke telefoontjes?? ;)

    Kus

  • 18 April 2007 - 13:34

    Freek:

    He mitch

    Leuk stukje tekst met wat jullie allemaal gedaan hebben. Alleen dat banden verwisselen heb je volgens mij niet alleen gedaan. Hahaha. Ik zag gister dat je misschien weer komt in mei. Ik kan je vertellen dat biertjes weer koud staan jongen.
    Spreek je.

    Gr freek

  • 20 April 2007 - 13:33

    Lies:

    hey mitch,
    Leuk stukje.. gelukkig heb je het leuk gehad!
    kus lies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 123377

Voorgaande reizen:

12 Februari 2013 - 26 April 2013

Zuid Amerika

08 Januari 2011 - 21 April 2011

Down Under

30 Januari 2007 - 24 Mei 2007

Mijn eerste reis

14 Maart 2010 - 30 November -0001

Azië

Landen bezocht: