Het is echt voorbij... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lotte Dekker - WaarBenJij.nu Het is echt voorbij... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lotte Dekker - WaarBenJij.nu

Het is echt voorbij...

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

12 Juni 2007 | Nederland, Amsterdam

Tja nog één allerlaatste keer een bericht op deze site! Omdat ik het zo leuk vind om een stukje te schrijven, het een mooie herinnering is en ik het eiland toch wel een klein beetje mis!

Hier volgt alsnog een verslag over mijn avonturen op Curacao en de reis terug naar de provincie waar volgens Guus Meeuwis nog licht brandt; Brabant.

Mijn laatste week op Curacao heb ik doorgebracht samen met Mitch en Hanneke die het beide niet konden laten om nog een keertje langs te komen op dit fantastische eiland.

Na het weerzien op Hato zijn we een hapje gaan eten en vroeg naar bed gegaan. Donderdags was het een geslaagde mambodag met daarna een etentje bij Sarifundisch Marina, overheerlijke fajita's daar. Hierna door naar mijn laatste donderdagavond bij de nachtwacht waar we nog een oude bekende van Maria tegen het lijf liepen. Na wat sapjes in de nachtwacht zijn we doorgegaan naar Cinco (Mitch zijn favoriet), waar mijn naam natuurlijk opgeroepen werd (tnx Marieke!), aangezien het ook alweer de laatste Cinco was jammergenoeg. Erg leuk dat iedereen ook die avond mee was gegaan. Vrijdag zijn we lekker naar Port Marie geweest, daarna lekker bij de Hookse hut gegeten. Dezelfde avond kwam Dj Chuckie draaien op Mambo, was weer een topavondje. Na iets teveel rosee, bacardi red 7-up was het het een geslaagde avond. Zaterdag gingen we met de hele groep naar Cas Abao, waarna een afscheidsbarbecue volgde. Zondag was het zoals elke zondag op Curacao mambodag, eerst lekker op het strand liggen en daarna om 17.00 drankjes drinken tijdens happy hour. Daarna meteen door naar mijn allerlaatste happy hour bij Wet&Wild. Topavond vol met bacardi red 7-up, champagne (tnx), gezelligheid, Azul en met als resultaat erg leuke foto's! Een avondje om niet meer te vergeten... (incl bewakers)

Nog maar 4 dagen te gaan! Maandag zijn we richting Westpunt gereden en hebben we lekker bij Playa Kalki gelegen en prachtig genorkeld. Ook in het heerlijke zwembad bij Kura Hulanda op Westpunt gezwommen, wat verboden is. Daarna geluncht bij het lokale restaurant Jaanchies, het enige restaurant waar je leguaan kunt eten. Hierna zijn we doorgereden naar San Juan, waarbij de swift nog bijna uit elkaar viel met die wegen op Curacao. 's Avonds lekker saté gegeten en een drankje op mambo gedaan. Dinsdag hebben we onze allerlaatste duik gemaakt bij Lagun, supermooie duik. Daarna lekker op het strand gelegen en 's avodns was het tijd voor een afscheidsetentje met mijn vriendinnetjes bij Good Fellas. Na een overheerlijke pizza mexicano werd ik gebeld door Pierre, verhuurder van de swift en zou ik die avond de swift inleveren. Helaas 2 dagen geen auto meer. Dinsdagavond zijn we een gokje gaan wagen, bij het voor Mitch welbekende casino. De volgende dag heerlijk op mambo gelegen, genoten van de bediening op het strand en daarna voor de allerlaatste keer uiteten bij Kontiki, jammie!! Daarna mijn allerlaatste avond op Curacao gevierd bij de nachtwacht en bij breezes. Vrijdagochtend mijn koffer ingepakt, allerlaatste batidoshake op en mijn laatste guldens uitgeven aan havianaslippers in Punda. Daarna mijn laatste duik in het heerlijke zeewater genomen en heerlijk geluncht met een broodjes oriental. Vervolgens snel naar huis, laatste koude douche, spullen in mijn koffer (30,4 kilo), laatste blik op mijn lege kamertje, huisgenoten gedag zeggen en op naar Hato Airport. Laatste keer met Loes scheuren over het eiland.
- Laatste keer raampjes open
- Laatste keer zweetdruppeltjes van mijn voorhoofd vegen...
- Laatste keer snikken dat ik niet naar huis wil...

Na het inchecken kon ik er niet meer onderuit: AFSCHEID NEMEN
Na wat tranen, knuffels en afscheidskussen aan lieve huisgenoten de roltrap op en door de douane.

In het vliegtuig met aan mijn zijde Mitch en Hanneke wat erg gezellig was, maar een bijna slapeloos nachtje werd. Bij het landen de allerlaatste tranen met het besef dat deze tijd echt voorbij is en nooit meer (hetzelfde) terugkomt. Na de landing om 09.00 uur duurde het even voordat we onze koffers eindelijk hadden en daarna zag ik mijn ouders en zusje al staan met een toepasselijke ballon ''Welkom Thuis''!

Na een overheerlijke warme douche, 10 wassen gedraaid te hebben, 10 belletjes te hebben gepleegd werd het dan toch tijd om lekker te slapen. Met een lange nacht in een bed met een goed matras, lekker fris beddengoed en geen herrie van een ventilator heb ik mijn jetlag even teruggepakt (tot 12.45 uur geslapen). Daarna even gewinkeld bij de scene en mijn zomercollectie wat uitgebreid met een maatje meer;).

Zaterdagavond was het tijd om iedereen weer te zien met een welkomsfeestje inclusief BBQ. Erg leuk om iedereen weer te zien! Gelukkig was het lekker weer en konden er weer roseetjes gedronken worden. Tss het is gewoon echt een dagelijkse verslaving geworden!

Nu twee weken later ben ik helemaal gewend hier, alleen mis ik Curacao soms een beetje. Vooral het heerlijke weer, de mooie strandjes, de zondag, alle leuke feestjes en stapavondjes natuurlijk en niet te vergeten mijn lieve vriendinnetjes daar!

Het einde van een hele mooie tijd, maar ik weet zeker dat ik ooit nog terugkeer naar Curacao!

Kus Lot

• 22 Juni 2007 - 19:32

Myrthe:

Hé Lot!!:D
    Nog een paar maandjes en iedereen is weer terug. Dan gaan we de fantastische tijd hier op Curaçao gewoon dunnetjes over doen in NL!! Mis je ook nog steeds hoor, je bent onvervangbaar Lot!!
    Liefs xx
    Ps. Shoppen, warme douche, goed bed Whhaaa...jaloers ;)

• 21 Juli 2007 - 11:05

Martijn :

Beste Lotte,

super site en een van de redenen dat ik als fysiotherapeut/manueel therapeut wil gaan werken in Curacao. Het lukt me echter niet een goede en betrouwbare vacaturebank te vinden. Verder wil ik natuurlijk alle informatie die er is om te werken als fysio op het fantastische eiland. heb je iets voor me om me verder te helpen. kun je bijv lid blijven van het KNGF, kwaliteitsregister.
    Heb je een contact email voor me die ik kan gebruiken voor een aantal vragen?

Zou super zijn,

Martijn Groot

martijnmaarten@hotmail.com

• 02 Augustus 2007 - 19:08

Bianca :

Haai Haai,

Ik kwam via via op deze site terecht, en ben zo brutaal om te reageren! ik wil zelf ook heel graag naar curacao voor stage fysiotherapie. Ik vroeg me af of je me wat tips kon geven hoe je het hebt aangepakt, waar je stage hebt gelopen, hoe het bevallen is enz. je verhalen hebben me iig enthousiast gemaakt. hopelijk hoor ik wat van je.

Alvast bedankt,

Groetjes, Bianca