Tranen gelachen (door Maria) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lotte Dekker - WaarBenJij.nu Tranen gelachen (door Maria) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lotte Dekker - WaarBenJij.nu

Tranen gelachen (door Maria)

Door: Maria

Blijf op de hoogte en volg Lotte

10 Mei 2007 | Nederland, Amsterdam

Na ongeveer achtendertig keer een vlucht BIJNA geboekt te hebben, hadden we dan toch eindelijk de perfecte datum (en prijs natuurlijk) gevonden om lekker een weekje bij Lotte op bezoek te gaan! Van 23 april t/m 1 mei zouden we eindelijk al die mooie strandjes en palmbomen (waarvan je soms denkt dat Lot eerst alle foto’s even Photo-shopt) in het echt gaan zien!

Nu we helaas alweer een paar daagjes terug zijn in Nederland kunnen we vertellen: het water is ECHT zo mooi blauw, Mambo is inderdaad ECHT heel gezellig… en Lotte is onder al deze omstandigheden nog geen steek veranderd! Natuurlijk gaat alles op Curacao niet altijd even snel; dat komt Lotte best goed uit, aangezien zij zelf ook aardig ‘easy going’ is. Ook worden terrasjes op Curacao nog wel eens zonder te betalen verlaten;), en de satésausproducenten vrezen voor hun faillissement als Lotte over een paar weken het eiland verlaat!

Kortom: super leuk om weer gezellig een weekje met z’n drieën door te brengen en leuke dingen te doen! Toen we op 23 april moe van de vlucht aankwamen op Hato, zagen we al gauw een zwaaiend en roepend negerinnetje naast een witte rammelbak staan: het was Lotte! Meteen zijn we die avond gezellig op het plein gaan eten en nadat we heel Lots kamer volgebouwd hadden met onze koffers, matrassen en luchtbedden zijn we op tijd gaan slapen. De ochtend erop heeft Lotte ons meteen kennis laten maken met de overheerlijke Batido-fruitshakes, waar we vanaf die dag meteen verslaafd aan waren! ’s Middags moest Lotte stage lopen, voor ons geen probleem: want wij konden lekker op ’t strand bij Mambo gaan liggen, waar Lotte ons uiteraard binnen loodste zonder te hoeven betalen… Die middag verkleurden we meteen flink, we kregen helaas niet alleen maar een mooi bruin kleurtje..(auw!)

De rest van de week is echt om gevlogen, we hebben ontzettend veel leuke dingen gedaan. Naast de fantastisch mooie strandjes (Cas Abao, Lagun, grote Knip, Kalki), hebben we zelfs nog wat culturele tripjes gemaakt. We hebben bijvoorbeeld de grotten van Hato bezocht, waarbij we nog nooit iemand zoveel hadden zien (en helaas ook ruiken) zweten als onze gids! Ook het slavenmuseum werd met een bezoekje vereerd. Onze rondleider had die dag meer aandacht voor Lotte dan voor de museumstukken zelf…

Ook hebben we kennis gemaakt met de vriendelijke bevolking van Curacao. Wanneer je een keer de lichten van je auto aan laat staan en je rammelbakkie dus niet meer start, word je in no-time weer op weg geholpen en bij de plaatselijke Albert Heijn (!) worden je boodschappen zelfs je auto in geladen. Het hoogtepunt van de week was toch wel het concert van Guus Meeuwis op Mambo op vrijdag. ’s Middags bij de soundcheck waren we er als de kippen om met Guus op de foto te gaan en ook ’s avonds stonden we weer vooraan mee te bléren, leuk! Zondags hebben we nog het onbewoonde eilandje Klein Curacao bezocht; persoonlijk vond ik de boottocht erheen iets minder, omdat ik (Maria) die vooral hangend over de reling van de boot heb moeten meemaken… Die dag hebben we gesnorkeld (schildpadjes gezien!), gezellig gebarbequed en zijn we van een banaan afgeslingerd (er weer op klimmen was echt moeilijk!). Maandag, Koninginnedag, was onze laatste dag alweer, die dag hebben we gezellig op terrasjes gezeten en een beetje door Willemstad geslenterd. We hebben echt ons best gedaan om de vlucht te missen, want we wilden helemaal niet naar huis! Maar helaas had deze vertraging.. dus we moesten écht weer naar Nederland!

Lot, bedankt voor deze superleuke week (‘Tranen gelachen' van Guus is wel toepasselijk!) en geniet echt van je laatste weekjes van je onvergetelijke tijd op Curacao!

Groetjes, Mirna & Maria

• 10 Mei 2007 - 19:53

Monique:

Hai Lotte!

Leuke verhalen!! Maria had Egbert nog gesproken bij het beachen! Echt leuk dat die meiden zijn langs geweest!

Bijna komt je alweer terug he!
    Nou genieten en vooral een heel goed eindfeestje geven daar!

Liefs Monique

ps: gr aan Bo!

• 10 Mei 2007 - 20:23

Gwen!:

Erg leuk verhaaltje, ben zo jaloers op jullie (Maria&Mirna)! Wou dat ik het geld had om even een weekje nog langs te gaan! Maar gelukkig ben jij (Lot) weer bijna thuis, ik mis je! Dikke kus & geniet er nog even goed van (ook met paps, mams en Em). Dikke knuffel van Joost & mij!

• 10 Mei 2007 - 20:34

Leuk verhaal. Jaloers!!!

• 11 Mei 2007 - 08:32

Mirna:

He Lotte!

Maria heeft dat eens goed verwoord he!? hihi Je bent al bijna weer hier mis je wel. Was zo leuk daar!
    Ben nu weer aan het werk en het is slecht weer, sip dus... Ik denk dat jij het die laatste weken daar nog wel uit kan houden. Maak er nog effe wat van!
    liefs mij

• 11 Mei 2007 - 11:38

Eefje:

Leuk verhaal! Tijdens het lezen zag ik alles al helemaal voor me:) Nou Lot geniet nog even van je laatste weken en ik heb wel zin in je terugkomst hoor!!
    Liefs van mij

• 11 Mei 2007 - 11:43

Eefje:

Haha..ik zag trouwens nog een leuke bikini voorbijkomen op de foto..Lukt het jou om de kleren die er van mij nog allemaal mee terug te nemen? Kus!

• 11 Mei 2007 - 21:53

Mariet :

Wat een leuk verhaal van Maria .ik heb ook tranen met tuiten gelachen,wat gezellig en snieky toch allemaal.Maar ik mis nog de tekst onder de fotos.X.Liefs.Mariet

• 15 Mei 2007 - 08:02

Lies:

hey meis
    geniet nog lekker van de laatste weken... maria en mirna missen het nu al, laat staan jij straks ;-)
    kus lies

• 17 Mei 2007 - 20:50

Emmie:

hey lot hoe is het daar zet je de fotos er nog op nog veel plezier en tot vrijdag
    groetjes mama papa en emmie

• 21 Mei 2007 - 16:48

Oma + Dicky:

Lieve Lot en Mitch, de laatste daagjes. veel plezier, goede reis terug en tot ziens samen.