Wat een supertijd! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lotte Dekker - WaarBenJij.nu Wat een supertijd! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lotte Dekker - WaarBenJij.nu

Wat een supertijd!

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

13 April 2007 | Nederland, Amsterdam

Woendagavond 21 maart was het dan zover, Mitch op Curaçao! Toen ik aankwam rijden op Hato landde precies het KLM-vliegtuig, toen begon het toch wel even te kriebelen. Na ruim drie kwartier wachten, kwam Mitch dan eindelijk in zicht, echt superleuk. Heel raar om elkaar hier weer te zien na zoveel weken, gelukkig was het meteen weer als vanouds. Mitch vertelde meteen dat die op Schiphol eigenlijk helemaal geen ticket had, want er was namelijk iets misgegaan, maar dat is gelukkig helemaal goedgekomen, zodat die nog een paar daagjes extra had bijgeboekt. Nadat Mitch had kennis gemaakt met de auto (tja een rammelbak) zijn we lekker bij Wilhelminaplein wezen eten. Na even lekker bijgekletst te hebben, was Mitch toch wel erg moe van de reis en de volgende ochtend moesten we ook weer vroeg uit bed, want ik moest om 07.00 uur richting de stage. Mitch is meteen gezellig meegegaan naar de stage en heeft daar meteen even gesport. ’s Middags was ik vrij en heb ik hem meteen kennis laten maken met Mambo en is die meteen verbrand natuurlijk. Na lekker uiteten te zijn geweest, zijn we naar de nachtwacht gegaan waar Mitch meteen kennis heeft gemaakt met iedereen, maar ook met de drankjes die maar 2 gulden zijn.

De volgende ochtend hoefde ik pas laat te beginnen bij de stage en zijn we even Punda ingegaan. Ik heb Mitch meteen lekker gemaakt met de heerlijk fruitshakes hier, de zogenaamde Batidoshake, die zijn zo ontzettend lekker. Daarna moest ik stagelopen en is Mitch even gaan sporten en daarna heeft die met Loes weer lekker op Mambo gelegen. Nadat ik klaar was met de stage zijn we gezellig het weekend in gaan luiden bij Wet&Wild, tijdens happy hour, waar we meteen lekker hebben meegegeten van de barbecue daar. Dezelfde avond kregen we eindelijk onze auto, een geweldige suzuki swift uit het jaar nul, achja het rijdt in ieder geval…

Zaterdag besloten we om een leuke swifttour te maken over het eiland. Na drie kwartier kennis gemaakt te hebben met de Swift waren we aangekomen bij de Boca’s . Hier zie je gigantische golven met indrukwekkend geweld op de Noordkust beuken, ontzettend gaaf om te zien. Onze trip hebben we voortgezet richting het allermooiste strand van Curaçao, de Grote Knip. Op dit strand krijg je echt het gevoel dat je op een tropisch eiland vertoeft, net zoiets als in films. Na lekker even wat uurtjes zon gepakt te hebben, zijn we doorgereden naar andere strandjes zoals de Kleine Knip en Lagun. Toen we aan het begin van de avond thuiskwamen stond er bij ons huis een heerlijke BBQ op ons te wachten. Daarna was het tijd voor een topfeestje bij Baya met Ricky Rivaro (bekend van Blooming Dale). Wat een dag, wat een avond!

Zondagmorgen was het dan zover, de dolphin swim bij het Sea Aquarium! Deze staat ook vooral bekend om de dolphin therapy, waar ik nog steeds een dagje mee mag lopen. Wij waren met de dolphin swim als eersten aan de beurt met nog drie anderen. In het Sea Aquarium worden er vier dolfijnen ingezet voor de dolphin swim. Er is één mannetje, Copan, waar wij mee hebben gezwommen. We begonnen met gewoon zwemmen met de dolfijn, ze voelen echt aan als rubber maar toch ook heel glad, echt bijzonder. Hierna gingen we met de groep en individueel kunstjes doen, zoals springen over een buis, zingen, rondje draaien, spetteren, zwaaien, meeliften aan de vinnen van twee dolfijnen en dat gaat echt heel hard! Als laatste was er de ‘kus’ van de dolfijn, check de foto. Eindelijk een keertje met dolfijnen gezwommen, echt ontzettend leuk en indrukwekkend! Na het zwemmen hebben we nog verder gekeken in het Sea Aquarium, waarna we naar Mambo zijn gegaan. Hier nog even op het strand gelegen tot zonsondergang en daarna weer naar Wet & Wild voor het wekelijkse strandfeest.

Tja en toen was het weekend weer voorbij en werd het tijd om te werken voor mij. Voor Mitch was het jammergenoeg erg hollands weer deze dag, heel de dag regen, maar hij heeft zich goed vermaakt met mijn huisgenootjes gelukkig. Ook is die even gezellig langsgekomen bij de stage om te sporten. ’s Avonds zijn we uiteten gegaan bij de Heeren, hier zijn salades echt verrukkelijk. De volgende dag eerst gewerkt, en ’s middags zijn we naar Habitat gereden, wat voor de swift erg zwaar was, zelfs in zijn eerste versnelling had die moeite naar boven te komen. Habitat is een zwembad wat als het ware uitmond in de zee, heel mooi om te zien. Hier hebben we even bij het zwembad gelegen en daarna zijn we doorgereden naar Port Marie, een ontzettend relaxt strandje waar we even lekker hebben gebeachbalt. Thuisgekomen zijn we naar Lieve en Steef gegaan, omdat we met hen film zouden gaan kijken bij Mambo, dit keer Gooise Vrouwen. Vooraf gingen we nog even snel een lekkere brownie maken, helaas zat er alleen 5x teveel boter in dan er op het pakje stond, erg lekker hoor. Eenmaal bij Mambo hadden we nog erge honger dus hebben we lekker tapas aan de bar gegeten. Echt leuk om Gooise vrouwen hier te zien, alleen voor Mitch was het natuurlijk wat minder.

Woensdag had ik een dagje vrij en besloten we om richting Santa Cruz (strandje) te gaan, waar je met een watertaxi olv Captain Goodlife een leuke tour over het water kunt maken langs de prachtige zuidwestkust van Curaçao. Zo kom je langs de populaire blauwe kamer en verschillende mooie strandjes. Daar aangekomen voelde ik me opeens ontzettend ziek, zwak en misselijk. Nadat alles eruit was gekomen gingen we dan met de watertaxi, een bootje met maarliefst 200PK richting de blauwe kamer. Dit is een grot onder water met een ontzettend mooi blauw lichteffect, door de zon. Hier hebben we dan ook gesnorkeld, erg mooi om te zien hoe blauw en helder de zee is vanuit deze blauwe kamer. Daarna werd de tocht vervolgd met een bezoek aan Santa Pretu, ook wel het zwarte strandje genoemd waar we wederom mooi hebben gesnorkeld. Als laatste heeft hij verschillende strandjes laten zien vanaf de zee, zoals de Grote Knip, Kleine Knip, Playa Jeremi en Playa Lagun. Tijdens het varen waaiden we lekker uit met uitzicht op de mooie kustlijn met vliegende vissen naast de boot! Vliegende vissen vliegen minstens 10 meter uit het water, heel grappig om te zien. Een erg leuke boottrip zeg! Toen we eenmaal thuis waren zijn we even gaan afkoelen bij het zwembad van het Plaza hotel en hebben we daarna lekker bij het plein gegeten.

Donderdagmiddag na de stage gingen Mitch en ik een introductieduik maken bij Atlantis Diving. Na eerst een videofilm te hebben gekeken en uitleg te hebben gekregen over de duik, gingen we eindelijk te water. Eerst moesten we wat oefeningen doen onder water, zoals je mondstuk uit je mond halen en je bril klaren, waarna we echt begonnen aan de duik. Aangezien we het allebei superleuk vonden, besloten we om ons PADI-duikbrevet te gaan halen, wat betekent dat je daarna overal ter wereld kan gaan duiken tot 18 meter diepte. Deze cursus bestaat uit zeven duiken, allerlei oefeningen onder water en een theorie-examen. Hierna zijn we heerlijk aan het strand gaan eten bij Kontiki, echt een supersfeer hangt daar en het was nog superlekker ook. We hebben de avond afgesloten met de Nachtwacht en Cinco.

Na bijgekomen te zijn van de vorige avond moest ik vrijdagmiddag nog stagelopen. Mitch vermaakt zich gelukkig prima dan door of te sporten of lekker even op het strand te liggen. ’s Avonds heeft Myrthe lekker pannenkoeken voor ons gebakken. Dezelfde avond stond ons weer een leuk feestje te wachten op Mambo met Dj Benny Rodriguez! Dit was weer een geslaagde avond met lekkere pina colada’s!

Het weekend heeft geheel in het teken gestaan van duiken. De oefeningen worden steeds wat lastiger, maar de duiken worden steeds mooier. Je zweeft gewichtloos in een wereld van glashelder water, gekleurde koralen, tropische vissen en dan zie je ook nog eens een scheepswrak. We hebben zelfs schilpadden tijdens de duik gezien! We hebben het weekend natuurlijk afgesloten met happy hour Mambo en een te gekke (voor Mitch zijn laatste) Wet&Wild!

Maandagmorgen zijn we al om 6 uur opgestaan om de Christoffelberg te gaan beklimmen, voor mij inmiddels al de tweede keer. Na een klim van een uur half in de regen waren we dan eindelijk boven. Door de bewolking was het uitzicht niet echt geweldig. Mitch treft het deze dagen niet echt met het weer helaas. In de middag moest ik stagelopen en heeft Mitch met de jongens bij Plaza aan het zwembad gelegen en daarna zijn we weer bij de Heeren gaan eten. De volgende dag hebben we weer een duik gemaakt en daarna zijn we lekker pizza gaan eten bij Good Fellas. Die avond was het alweer filmavond bij Mambo, het vervolg van Gooise vrouwen kijken onder de mooie sterrenhemel hier.

Woensdag was ik de hele dag vrij en gingen we eindelijk echt een dagje naar het strand Santa Martha. Op de weg ernaar toe hebben we ons vergaapt aan het bergachtige als duizelingwekkende uitzicht bij de Santa Martha Baai. Bij het strand aangekomen hebben we lekker op de bedjes daar gedreven in het water en lekker uitgerust in de hangmatten daar. Thuisgekomen heeft Mitch lekker gekookt, kip natuurlijk haha.

Donderdag hebben we een bootje (zodiak) gehuurd bij het Spaanse Water waar we wat rond zijn gaan varen, erg leuk. Om het Spaanse Water heen staan prachtige, grote en luxe huizen/villa’s, maar ook verschillende bergen en een mooie natuur. Tussendoor hebben we nog even gerust bij het strandje wat uitmond in de zee, Barbara Beach. Tijdens het terugvaren liet ik de schroef natuurlijk weer vastlopen, wat betekende dat Mitch weer lekker even de handjes uit de mouwen kon steken. Daarna hebben we bij Sarifundish gezeten, dat is een terrasje op het water. Eenmaal thuisgekomen had ik weer flink wat post gehad, ook een superleuk pakketje met een paasontbijtje erin, bedankt mam! Hierna zijn we lekker op het strand bij de Hookse Hut gaan liggen, want hier zouden we namelijk ook gaan eten. Een echte aanrader, want je zit heerlijk op het strand te eten tussen fakkels en mooie sfeerverlichting in, terwijl je ondertussen naar een bandje aan het luisteren bent. Aan het einde van de avond zijn we even een drankje gaan doen bij de nachtwacht en daarna meteen weer door naar Cinco.

Afgelopen vrijdag hebben we onze laatste duiken gemaakt voor ons Padi-duikbrevet. We hebben toen zelfs zeepaardjes gezien! Ook moesten we een theorie-examen doen en natuurlijk zijn we geslaagd! Om dit te vieren zijn we met een hele groep gezellig bij het Plein gaan eten, gevolgd door een veraf bezoekje aan De Dijk, die optrad bij Mambo.

Zaterdag besloten we om meteen gebruik te maken van ons Padi, door zelfstandig (zonder instructeur) te gaan duiken bij Mushroom Forrest met een groepje, dat is één van de mooiste duikplekken bij Curaçao. De naam zegt het al, dit is een heel groot paddestoelenbos onder water, prachtig om te zien. Na een klein uurtje onder water te zijn geweest, zijn we richting de blauwe kamer gezwommen (ligt hier vlakbij) om hier even te genieten van het onderwater uitzicht in de zee. Na de duik zijn we teruggereden richting Cas Abao (Bon Bini Beach), waar we lekker op het strand hebben gelegen met een hele groep. Nu we eenmaal waterratten zijn geworden, gingen we ook hier even snorkelen en zagen we opeens een schilpad, supervet. Deze zijn we natuurlijk gaan achtervolgen tussen het mooie koraal door. Na Cas Abao zouden we lekker op het strand Daaibooi gaan barbecuen, maar helaas kregen wij een klapband op de weg hiernaar toe. Ik schrok me helemaal rot en helemaal omdat we geen reserveband bij ons hadden. Gelukkig kwamen Anouk, Fleur en Lara langsrijden die een reserveband bij zich hadden, dus mocht Mitch de band gaan vervangen langs de weg. Zo konden we dus alsnog lekker gaan barbecuen deze avond. Aangezien dit Mitch zijn laatste avond was, zijn we na de barbecue nog naar Mambo dancenight geweest, als afsluiter op alle leuke uitgaansavonden hier.

Zondagmorgen alle spullen van Mitch ingepakt en daarna hebben we een uitgebreid paasontbijt gehad bij het huis van Lieve en Steef, lekker hoor. Toen zijn we nog een paar uurtjes bij Mambo op het strand gaan liggen en daarna werd het voor Mitch tijd om afscheid van iedereen te nemen. Nadat we de koffers hadden gehaald en bij Hato te zijn aangekomen werd het tijd om afscheid van elkaar te nemen, tja wat kan ik er over zeggen…

De afgelopen weken zijn in ieder geval om nooit te vergeten! Zoals de titel al zegt, was het helemaal super. Na deze leuke en mooie weken is het weer tijd om aan het werk gaan...

Helaas heb ik woensdag ook afscheid moeten nemen van Lieve en Steef, na een superleuke tijd met hen gehad te hebben!

Liefs Lot

Ps. Mitch heeft ook nog een leuk bericht geschreven op deze site die je kunt lezen door links op de site bij recente berichten te klikken op; 2,5 week Curaçao is tekort!

• 13 April 2007 - 05:04

Mariet:

Lieve Lot wat een mooi lang verhaal wat kun jij dat toch goed.Maar zet je nog even tekst onder de foto's.

• 13 April 2007 - 08:00

Hanneke:

Hey Lot, krijg er al weer zin in door jouw verhalen. Jullie hebben echt een super tijd gehad samen. Gaaf die foto met die kussende dolfijn!!!!

Tot snel, xx Han

• 13 April 2007 - 08:49

Mireille:

wat een heerlijk leven heb je daar!!!!
    Jij moet echt weer afkicken als je terug in Nederland bent.......

liefs Mireille

• 13 April 2007 - 10:29

Mas!!:

He meis!!

Wat een gave tijd joh!! T lijkt wel vakantie ipv Stage!! haha!! Leuk hoor allemaal....ik hoop dat je nog een supertijd hebt daar en ik zie je weer eind mei dan!!!!! Heeeeeeel veel plezier hoor en zon ook maar voor mij op die mooie strandjes...want ja...hier wordt het ook warm...maar ik moet het toch echt doen met de galderse meren!!! haha!!
    xxxxxxx Mas
    (je ziet wel poepie bruin zeg....jeeemig)

• 13 April 2007 - 10:40

Eefje:

Heey!!
    Leuke verhalen van jullie allebei! Ben gelijk weer helemaal op de hoogte:)!Gaaf dat je je Padi hebt gehaald!! Over een paar jaartjes moeten we maar met zn allen terug naar Curacao om een reünie te houden! Wel goed plan toch??haha..Ik ga je snel terug mailen! Moet nu alleen even snel wat afmaken voor scriptie..Doe jij toch beter daar! liefs van mij

• 13 April 2007 - 12:20

Lief:

ha lotje!!!!
    nu al raar hoor dat ik je de koende tijd niet zie. oeten aar snel afspreken in Ned. Echt leuk dat je ee naar Hato in!!!

sunchi's

• 13 April 2007 - 16:49

Mirna:

He lot nog even en dan komen ik en maria eraan!! Super dat je het zo naar je zin hebt geniet er van!!

• 17 April 2007 - 08:30

Inge:

Hee Lotte,
    Wat een leuke tijd heb jij daar zeg, volgens mij leef jij daar van barbeque naar feest, naar coctail, etc! Leuke foto's, vooral van de dolfijnen, erg tof!

• 17 April 2007 - 12:15

Steef:

Lotje ik mis je!!
    Hoe vergaat het in de Nieuwstraat? Nog sappige roddels van ons huis gehoord?
    Ga dit weekend richting A'dam, misschien dat ik even thee kan leuten bij Eef! Als we allemaal terug zijn, gaan we samen BROWNIES maken, met 6 keer zoveel boter, kijken hoe vaak je dan over je nek gaat? Nee haha, dan wordt het thee avond, gooische vrouwen afl. 5-8, brownies en dat in pyama waarschijnlijk haha!
    Vet mooi weer geweest hier maar nu is het toch weer even afzien en ben ik maar van ellende een ikea kast in elkaar gaan zetten!
    Geniet ervan, hou je site bij! Kus

• 17 April 2007 - 18:56

Emmie:

hey lotje hoe is daar zullen we nog een keer skypen ik heb echt erge zin om naar je toe te komen. en als wij weer weg gaan ben je gelukkig ook weer bijna thuis we missen je allemaal. nog veel plezier en succes groetjes van mama papa emmie

• 20 April 2007 - 13:35

Lies:

hey lot,
    ben jaloers als ik de verhalen zo hoor! geniet er lekker van! kus

• 29 April 2007 - 22:18

Mariet :

Lieve Lot hoe is het daar, hier is het bloedje heet en komt morgen de koningin op bezoek. Heel Woerkum is in reb en roer, kunnen jullie ook wat hiervan zien op TV want het worden vast mooie beelden.
    Tot woensdag.x.

• 30 April 2007 - 17:49

Dicky:

Hoy Lotte,
    Gezellig je editie weer te lezen, en je fotos te bekijken.
    Als ik jong was wist ik het weer wel.
    Nog een paar dagen en dan komen je ouders + Em. Samen een gezellige tijd.
    Het feest in Woerkum zag er op t.v. oergezellig uit.
    Net als je ma schreef, vanaf 22 maart sralend weer hier, geen regen en dan ken je de boeren. liefs uit Bommel