Last dance - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lotte Dekker - WaarBenJij.nu Last dance - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lotte Dekker - WaarBenJij.nu

Last dance

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

22 Mei 2007 | Nederland, Amsterdam

Het zit erop…

Donderdagavond stap ik weer terug in het vliegtuig naar Nederland, waar ik vrijdagochtend rond 09.00 uur mijn voetjes (met slippers aan) weer op Nederlandse bodem zal zetten. De tijd is echt voorbij gevlogen. In januari dacht ik nog; wat staat mij allemaal te wachten op Curaçao en nu is het echt allemaal voorbij. Ik heb echt een toptijd gehad op Curaçao. Op mijn stage heb ik veel geleerd en ook de typische Antilliaanse cultuur leren kennen, ik heb nieuwe vrienden gemaakt, ik heb dagen op de mooiste strandjes gelegen, ik heb mijn duikbrevet gehaald, ik heb met dolfijnen gezwommen, ik heb mijn avontuur hier met mijn bezoekjes kunnen delen en heb vooral heel veel plezier gehad! Dit neemt niemand mij meer af!

In de afgelopen weken heb ik nog bezoek gehad van pap, mam en Emmie. Heerlijk een weekje in een hotel geslapen met airco en een warme douche. We zijn naar verschillende leuke strandjes geweest, hebben veel gesnorkeld, op terrasjes gezeten, cocktails gedronken en zijn lekker elke dag uiteten geweest, zoals dat hoort bij een echte vakantie! En ook mam heeft met dolfijnen gezwommen hier, wat een ervaring. Sinds vorige week heb ik vakantie en is Mitch ook deze kant opgekomen om nog even extra te genieten van dit mooie eiland.

Verder zijn we de afgelopen week alle feestjes afgeweest, mijn laatste Cinco, Nachtwacht, Mambo en Wet&Wild, waar ze het liedje ‘Azul’ speciaal voor mij draaiden. Ook werd ik hier door de meiden getrakteerd op champagne als afscheid, echt leuk. Het zijn avonden om niet meer te vergeten en straks misschien ook wel te gaan missen. Toch best moeilijk om straks hier weg te gaan, maar ik verwacht iedereen in augustus weer te zien op de reünie.

Vanaf vrijdag:
• Geen 30 huisgenootjes meer en dus altijd iemand om mee te kletsen;
• Niet meer ’s ochtends wakker worden wetend dat het zonnetje schijnt;
• Geen witte stranden met palmbomen en een helderblauwe zee, maar wel weer Costa del Oudendijk;
• Alles weer moeten plannen (want hier bestaan geen agenda’s)
• Niet meer scheuren in mijn eigen auto over het eiland waar verkeers- en snelheidsregels niet lijken te bestaan
• Geen drankjes meer voor 2,50 gulden;
• Geen etentjes meer voor 25 gulden;
• Niet meer het vaste uitgaansritme; n8w8, Cinco, Mambo en Wet&Wild
Voordeel; geen koude douches meer, geen vieze gedeelde keukens en eindelijk weer een fatsoenlijk bed. Ook kijk ik er weer naar uit om weer lekker te gaan winkelen bij de scène en de bijenkorf, want dat heb ik echt wel gemist. Een fiets is straks ook weer een uitkomst, om alle overtollige vetjes eraf te krijgen.

Tot slot; het zijn mooie, leuke en leerzame maanden geweest waar ik genoeg mooie herinneringen aan heb overgehouden. Genoeg om het toch wel een beetje te gaan missen, maar ook om het weer heel leuk te vinden om jullie allemaal weer te zien en nog meer van de wereld te willen ontdekken.

Bedankt voor al jullie reacties, kaartjes, telefoontjes en mailtjes de afgelopen tijd!

Ik hoop jullie komende zaterdag te zien…

Liefs Lot

Ps. Foto’s volgen

• 22 Mei 2007 - 13:48

Christian:

joehoeeee!!! Lotje weer terug!!!
    Ik kwam vandaag Jos en Elize tegen op school. Die waren ook al terug van hun avonturen in Suriname. Ik ben zeer benieuwd hoe chaotisch je aankomend weekend alle verhalen gelijktijdig wil vertellen:-D Nog maals ik ben zeeeeeeer benieuwd!!!

tot Zaterdag,

Kus, Chris

• 22 Mei 2007 - 14:47

Marjolein:

heey Lot!

gezellig dat je weer terug komt!
    jammer voor jou natuurlijk margoed ik ben benieuwd naar al je verhalen!
    tot zaterdag!

Ik kijk er naar uit!!!

• 22 Mei 2007 - 16:05

Wendy:

Hey lot,
    Vind het jammer dat ik er a.s zaterdag niet bij ben, ga een weekendje naar Center parks met Frank!
    Maar een hele goede reis! en wel bellen snel om wat af te spreken!
    Groetjes wendy

• 22 Mei 2007 - 17:24

Marije:

Hoi Lotte,
    Snel gegaan zeg, 4 maanden Curacao! Maar ik denk, wanneer ik al je verhalen lees, dat je wel een hele mooie tijd hebt om op terug te kijken! Goede reis terug en tot gauw!
    Liefs Marije

• 22 Mei 2007 - 19:01

Lies:

Hey meisie!
    ben echt heel benieuwd hoe bruin je in het echt bent geworden...

tot zaterdag!
    kus lies

• 22 Mei 2007 - 20:10

Mirna:

Jippie mijn vriendinnetje weer terug!! Dat haalt de gemiddelde leeftijd weer flink omlaag hier op de Oudendijk.
    liefs mir
    Goede vlucht!!

• 23 Mei 2007 - 07:28

Mariet:

Goede morgen Lot gelukkig geen droevig laatste verhaal van jou maar wat zul je het gaan missen ,de zon de kleuren de geur de muziek de azuurblauwe zee en de vrolijke mensen van Curacao doe ze de groeten van mij ook voor Mitchel en een goede reis tot vrijdag,X

• 23 Mei 2007 - 09:14

Christelan:

Ha Lotte,

Leuk om al je verhalen de lezen op de site! jammer voor je dat het er weer op zit maar ja gelukkig komt hier ook een mooie zomer aan.
    Snel maar weer eens afspreken als je terugbent?! Groetjes en veel plezier zaterdag

kus, Christelan !

• 23 Mei 2007 - 11:35

JD:

de appeltaart staat klaar.

• 23 Mei 2007 - 13:29

Fleur:

lot!! gelukkig nog een avondje drinken vanavond samen!! is het nog gelukt met pierre gister haha.. en alles verdubbeld bij breezers?! tot vanavond KUS XX

• 23 Mei 2007 - 14:26

Joyce:

hee lot,

de tijd is voorbij gevlogen. echt super dat je het naar je zin hebt gehad... ik ben erg benieuwd naar de rest van je verhalen. Tot snel maar weer.

kus joyce

• 23 Mei 2007 - 15:20

Myrthe:

Lieve Lot!
    Vanaf donderdagavond:
    Lotte heel hard missen...
    Knuffel en Kus

• 23 Mei 2007 - 16:33

Mascha:

Hee Lot!!

Ik zie je zaterdag weer! Maare...even een vraag.....ik lees verder helemaal niks over stage, werk, je project voor school!!! Heb je dan echt 4 maanden alleen gefeest????;-)

Tot zaterdag!!

xxx Mas

• 23 Mei 2007 - 19:05

Emmie:

hey lotje we zorgen dat we vrijdag op tijd zijn hor en zet je de fotos er nog op dit was het laatste berichje die ik er op zet groetjes van je zusje emmie

• 23 Mei 2007 - 19:10

Miek:

He Lot, ik heb ontzettend genoten van jou aanwezigheid hier, ga je missen, vanavond laatste avondje, wordt mooi!! xx en tot in NL

• 24 Mei 2007 - 22:52

Lara:

lotte!! nu lekker aan het vliegen... gelukkig onder het genot van een onwijs mooi boek! (complimenten aan de makers) heel veel plezier zaterdag op je welkomsparty! xx

• 28 Mei 2007 - 17:50

Loes:

Hey ex-tegenoverbuurvrouwkuh.
    Hopelijk heb je een fijn ontvangst gehad op Schiphol en een leuk w-end achter de rug. Is het weer erg wennen? We missen je wel hoor!!! Elke keer is het zo van... hé wie is er nu niet bij? Oh ja, Lot natuurlijk! Je kamer is helaas alweer ingenomen door een nieuw meisje maar jou plaats wordt niet zomaar ingenomen hoor meis!
    Suc6 met alles daar in NL en tot snel.
    Ayo, dikke kus en we houden contact!!!

• 30 Mei 2007 - 18:49

Gerb :

hejj lotte,

we hebben niet echt afscheid kunnen nemen aanegzien ik de laatste avond een paar sapjes teveel op had....Heb een leuke tijd met je gehad die ik niet had willen missen...Je bent een topmeid en hoop je in NL nog eens te zien....Als ik weer terugben spreken we een avondje af....Kunnen mitch en jij bij mij komen bbq'en en beloof ik dat we niet naar het casino gaan ;)...Doe die tijger de groetjes van me en zie je in Juli!!!!

Gerb