Eerste week.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lotte Dekker - WaarBenJij.nu Eerste week.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lotte Dekker - WaarBenJij.nu

Eerste week....

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lotte

07 Februari 2007 | Nederland, Amsterdam

Inmiddels verblijf ik alweer een week op het zonnige en bruisende Curaçao. Het is hier heerlijk weer en er is altijd wel wat leuks doen. Ik zit nu bij het huis op de patio, soort van tuin waar iedereen altijd gezellig bij elkaar komt. Er wonen hier namelijk zo’n zestig Nederlandse studenten omheen, dus dat is erg gezellig. Zo leer je meteen iedereen kennen, vorm je kookgroepjes en ga je met elkaar leuke dingen doen. Jullie liggen nu in diepe slaap onder je dikke dekbed, maar bij mij is het nog avond, want het is hier namelijk 5 uur vroeger dan in Nederland.

Donderdagavond ben ik naar de nachtwacht geweest, dat is de plaatselijke stamkroeg die direct om de hoek van ons huis ligt. Het was hier zo ontzettend druk, zelfs buiten op straat staat het helemaal vol met Nederlandse stagiaires. Curaçao leeft als het ware van de stagiaires.

Vrijdag had ik kennismaking op mijn stage en dit was hartstikke leuk. De praktijk bevindt zich bij een moderne sportschool body beach. Deze sportschool werkt met technogym en is tevens de leverancier op de Caribean van technogym apparatuur. Mijn stagebegeleider Bo heeft verschillende projecten die ik kan uitvoeren, wat betreft de kwaliteit van de fysiotherapie, rugscholing, postpartus-therapie en de marketing van de fysiotherapie. In deze praktijk ga ik parttime werken, want ik ga namelijk ook enkele dagdelen werken bij een echte Antilliaanse praktijk in Otrabanda, ander deel van Willemstad. Vrijdagavond ben ik naar Zanta geweest een discotheek met een zwembad en alles erbij, heel apart.

Het weekend was het een beetje regenachtig, soms zelfs met flinke stortbuien. Het voordeel hier is dat het na een flinke regenbui weer redelijk opklaart. Toen ben ik naar Mambo Beach geweest, dat is een strandtent, waar je ook lekker op het strand kunt liggen. Hier is het van 17.00 uur tot 18.00 uur happy hour. Daarna naar Wet&Wild waar ook happy hour was. Superleuk een feestje op het strand tussen de palmbomen en dat elk weekend.

Afgelopen maandag ben ik met de stage begonnen en dit was erg leuk. Ik had meteen een aantal nieuwe patienten om te onderzoeken. De behandeling vindt vooral plaats in de oefenzaal door middel van training. Verder ga ik me hier ook richten op het geven van sportmassages en personal training. Personal training is hier echt een hype en hier kan ik dan ook lekker wat mee bijverdienen. Vandaag ben ik bij de andere antilliaanse praktijk geweest en hier heerst een hele andere cultuur, wat erg leerzaam is. Ik ga de komende tijd in beide praktijken werken en daarnaast ga ik me bezig houden met de projecten.

Mijn adres in mijn vorige verhaaltje was onvolledig. Hier nogmaals het adres wanneer jullie mij post willen sturen.
Wereldstage
Tav Lotte Dekker
Ruijterkade 55
Willemstad
Curaçao N.A

Aangezien sommigen vragen hadden over het bellen nog even een korte uitleg. Om mij te kunnen bellen, draai je eerst een telebuddynummer waardoor je voor maar 10 cent per minuut kunt bellen. Dit nummer is 0900-0400832. Dan hoor je een stem en hierna toets je mijn telefoonnummer in 005999 - 6747748. Om te smsen moet je alleen dit laatste nummer gebruiken. Wat ik tot nu toe alleen al gemerkt heb, is dat ik de smsjes niet altijd kan ontvangen.

Nu ga ik naar Mambo, film kijken op een ligbedje op het strand. Bedankt voor alle leuke reacties op de site, leuk om te lezen. Houden jullie mij ook een beetje op de hoogte?! Tot snel!

xx Lot

  • 07 Februari 2007 - 08:00

    Anne:

    Heey Lot,
    Zo ik word er wel een beetje jaloers van hoor, als ik je verhalen zo lees! haha! Wel gaaf dat je in 2 verschillende praktijken aan het werk kunt, lijkt me inderdaad heel leerzaam!
    Heel veel succes met alles! (wij gaan weer verder met de scriptie hier in t koude nederland ;))
    Liefs,
    X Anne

  • 07 Februari 2007 - 08:14

    Marijana:

    Klinkt allemaal erg feestachtig! En je stage lijkt me ook erg interessant. Top om te horen!!!
    Enjoy! :-)

    xx Marijana

  • 07 Februari 2007 - 08:29

    Dirk-Jan:

    Eeey Lotte,
    Leuk om je verhalen te lezen, en leuk om ook wat foto's te zien. Heel veel suc-6 en plezier daar.
    Groeten Dirk-Jan

  • 07 Februari 2007 - 09:11

    Eveline:

    He Lotte,
    leuk je verhalen te lezen...ik krijg er echt een vakantiegevoel van..haha. Ondanks dat er toch nog gewerkt moet worden. Klinkt goed, die twee praktijken. Hopelijk ga je een leuk project doen. Succes ermee!
    groetjes Eveline (klasgenoot)

  • 07 Februari 2007 - 10:37

    Mas:

    Heee meisie!!!
    Goh....wat klinkt je verhaal toch weer supergaaf zeg....echt een lot bestemming met feestjes, zon, zee en strand!!!! Super veel succes daar en ik bel je binnenkort nog een keertje hoor!!
    xx Mas

  • 07 Februari 2007 - 13:12

    Eefje:

    Haai Lot!
    Echt grappig dat alles zo herkenbaar klinkt!Ik had je zondag geprobeerd te bellen maar kreeg je niet te pakken wel jammer..Leuk trouwens dat je bij 2 praktijken gaat werken! Dan zul je wel grote verschillen ervaren:) Nou succes in ieder geval!! Kus
    p.s Curacao is zeker al helemaal in de carneval sfeer? Lijkt me echt top om dat daar te vieren!!

  • 07 Februari 2007 - 14:59

    Mirna:

    Ha skatje!!
    Gave foto's had je sms trouwens gehad, dus het werkt allemaal!! Jippie
    Je kamer ziet er leuk uit. Ik vroeg mezelf alleen af hoe je het voorelkaar hebt gekregen om al die kleren en schoenen in 1 koffer van 20 kilo te proppen. Haha
    Hier gaat alles zun gangetje morgen stappen in Eindhoven en vrijdag vrij das goed geregeld dus...
    x ik

  • 07 Februari 2007 - 17:29

    Stanley:

    hee lotje, ben hee; bij dat je het naar je zin heb in Curacao. maar ik mis je wel hoor bij intencity hahah. ben echt super jaloers op jou. maarja het is je echt gegunt. dikke kus stanley

  • 07 Februari 2007 - 22:04

    Evita:

    Hey Lot!!
    Super dat je het zo naar je zin hebt, beter dan hier hoor, hier gaat het morgen sneeuwen enzo dus veel te koud brr. Krijg helemaal vakantiekriebels als ik dat zo eens allemaal lees!! Nou heel veel plezier daarzo en je hoort nog van me!!

    Dikke kus,
    Evita

  • 08 Februari 2007 - 09:07

    Jantien:

    heeeeey... ziet'r goed uit daar zeg, jeetje!! hier SNEEUWT het, haha...brrr!! heel veel succes daar hey...

    greetss x

  • 08 Februari 2007 - 09:20

    Mireille:

    Wat moet het heerlijk zijn als je zo de week doorkomt!!!! Ik heb je een kaartje gestuurd, naar je onvolledige adres,dus ben benieuwd of ie aankomt..........

  • 08 Februari 2007 - 12:18

    Lieve:

    morgen leuk feestje...ik ben er bij haha

    kus

  • 08 Februari 2007 - 18:18

    Jeannette:

    Hey luilak,

    Of is dat geen taal, voor iemand die zo hard moet werken.
    Ik ben echt jaloers.
    Wel super dat je alle kanten van je vak onder ogen krijgt.
    Vooral persenal traning is voor hier ook interessant qua verdienste denk ik.
    Ik hoop dat je je neit verveeld:)
    en veel aan ons denkt, in ons met sneeuw bedekte kikkerlandje.
    dikke kus jeannette

  • 08 Februari 2007 - 21:53

    Janine:

    Hoi Lotte,
    leuk om je zo een beetje te volgen.Het ziet er leuk uit en volgens mij geniet jij er wel van. Succes met je stage en veel plezier met iedereen. Liefs Janine

  • 10 Februari 2007 - 18:27

    Roossie!!:

    heeey alles okay met jou??ik had je al eeen mailtje gestuurd maar ach ik dacht nog eentje is ook wel leuk toch????:P:P
    heeel veeel kusjes van roos

  • 10 Februari 2007 - 19:27

    Oma Dekker:

    leuk lotte dat ik je gezien hebt ik geloof dat je het wel stelt het ziet erallemaal mooi uit.Doe maar goed je best en veel plezier.Oma

  • 11 Februari 2007 - 17:14

    Christian:

    Hey Lot,
    Nou ik heb je daarnet een lange mail gestuurd. Maar nu heb ik dan inderdaad ook je zon/zee/strand/feest verhalen gelezen. Het zou me idd wel passen:-D
    Al zit ik nu nog in de wintersport sferen;-) Alleen is dat weekje te snel voorbij gegaan:-s

    tot snel,

    xx

  • 12 Februari 2007 - 19:09

    0pa En Oma:

    we hebben je berichten gezien, gelezen en de foto.s bekeken. harstikke leuk. groetjes

  • 12 Februari 2007 - 20:23

    Noortje De Rooij:

    Hoi Lotte,

    Ik hoorde van Rogier en Stefan dat je op Curacao zit!
    Super leuk..ik heb er vorig jaar ook een half jaar gezeten...echt hopi bon!
    Geniet ervan!
    Liefs Noortje

  • 12 Februari 2007 - 21:49

    Jaap Kruithof:

    Hallo Lotte,

    Ik geloof dat je het daar reuze hebt, fijn om dit te horen en trouwens ook te zien. Ik wens je heel veel lol en dat je in deze leuke stage periode heel veel mag leren. Groetjes Jaap

  • 13 Februari 2007 - 09:00

    Harriet:

    Hé Lotte,

    Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt en dat de stage je zoveel mogelijkheden biedt.Gun het je van harte. Geniet met volle teugen van alles wat je beleeft en tot gauw. Groetje uit een regenachtig Nederland.
    X Harriët

  • 13 Februari 2007 - 15:59

    Christelan:

    Ha Lotje,
    lang niet gesproken, zo te lezen vermaak je je prima!
    Super voor j, jammer dat ik je niet meer gezien hebt, voordat je wegging.
    Ben net terug van een keigave ski-vakantie, 100x voor herhaling vatbaar.

    gr. Christelan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 123429

Voorgaande reizen:

12 Februari 2013 - 26 April 2013

Zuid Amerika

08 Januari 2011 - 21 April 2011

Down Under

30 Januari 2007 - 24 Mei 2007

Mijn eerste reis

14 Maart 2010 - 30 November -0001

Azië

Landen bezocht: