Stage...zon, zee, strand en Veldhuis&Kemper - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lotte Dekker - WaarBenJij.nu Stage...zon, zee, strand en Veldhuis&Kemper - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lotte Dekker - WaarBenJij.nu

Stage...zon, zee, strand en Veldhuis&Kemper

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lotte

06 Maart 2007 | Nederland, Amsterdam

Het heeft even geduurd, maar hier dan eindelijk weer een berichtje van mij. Ik heb het de afgelopen twee weken behoorlijk druk gehad met de stage en met het schrijven van mijn projectplan voor de opleiding. Tijdens deze buitenlandstage moet ik namelijk projectmatig werken, wat nogal wat extra werk met zich meebrengt buiten mijn werkdagen om. Mijn werkdagen zijn nu als volgt; maandag en woensdag in de Antilliaanse praktijk en dinsdag-, donderdagochtend en vrijdags bij de praktijk bij Body Beach. In mijn vrije dagdelen werk ik aan mijn projecten, wat bestaat uit de voorbereiding en uitvoering van de postpartus gym. Ook werk ik dan aan de marketing van de praktijk en houd ik me bezig met het geven van personal training. Daarnaast oefen ik nog steeds mijn vaardigheden wat betreft massage. De stage is nog steeds leuk en leerzaam, mede doordat ik werkzaam ben bij twee fysiopraktijken en nog steeds enorme verschillen tegenkom wat betreft patiënten, fysiotherapie en de cultuur die hier heerst. Zo ben ik vandaag in een armoedige wijk van Willemstad terecht gekomen, waar zelfs het water niet uit een kraan komt. We kwamen bij een vrouw van zestig jaar die zorgt voor haar man die al jaren lijdt aan een ver stadium van vroegtijdige Alzheimer-dementie. Het is erg heftig om te zien dat een man van die leeftijd niks meer van de wereld afweet, helemaal vergroeid is en er gewoonweg niet de middelen zijn om optimaal voor hem te zorgen. Dat was bij Altenahove wel even echt wat anders. Door dit soort ervaringen wordt de waarheid je onder de neus gedrukt en besef je des te meer hoe goed wij het allemaal hebben.

De afgelopen twee weken heb ik natuurlijk weer genoeg leuks meegemaakt naast de stage. Vorige week vrijdag zijn we heerlijk wezen eten bij een manege Equis. Er valt niks te kiezen hier, behalve je drankje dan. Je kunt hier namelijk alleen maar superlekkere kip- en ossenhaasspiezen eten. Het leuke is dat je deze boven je tafelhangend krijgt geserveerd en je dus lekker met je handen mag gaan eten. Naast de vleesspiezen krijg je een enorme hoeveelheid stokbrood en kruidenboter erbij, waarvan de geur je de volgende dag nog steeds tegemoet komt. Meteen heb ik bij deze manege kunnen regelen dat ik hier een keer een buitenrit te paard kan gaan maken, wie weet wel samen met mam straks?!

Vorige week zaterdag ben ik naar het strand Kontiki geweest en nu blijkt dat pap en mam daar destijds ook regelmatig kwamen, erg toevallig. Dit is een strand gelegen in het rijtje bij Wet&Wild, Mambo Beach, Aloha, Lions Dive en het Sea Aquarium. ’s Avonds heb ik met Lieve en haar huisgenootjes meegedaan met het beachvolleybaltoernooi op Mambo, helaas niet gewonnen. Hierna ben ik bij Mambo gebleven en kwam ik heel toevallig een vakantievierende Ewoud uit Sleeuwijk tegen, die ik ken uit de Mill en via Intencity.

Zondag is altijd een gezellige stranddag, want iedereen gaat dan op het strand liggen bij Mambo, waar het happy hour om 17.00 uur begint en de drankjes dus voor de halve prijs zijn. Hier heb ik dan ook eindelijk mijn eerste cocktail op, natuurlijk pina colada. Daarna loop je nog steeds in strandkleding richting Wet&Wild, waar een uur later happy hour is. Hier kun je meteen genieten van de zonsondergang die om half 7 al te zien is, doordat Curaçao zo dichtbij de evenaar ligt wordt het ook al zo vroeg donker. Doordat de avond zo vroeg begint, heb je het om half 11 gehad, waardoor je toch op tijd gaat slapen en weer fit bent voor de stage de volgende ochtend.

Doordeweeks niks anders gedaan dan stage en projectplan. ’s Avonds ga ik soms sporten bij Body Beach, om nog een beetje fit te blijven. Daarna koken we omstebeurt, zoals vandaag pannenkoeken en eten we lekker op ons balkon. Vorige week ging Anique terug naar Nederland en hebben wij haar naar Hato weggebracht, waar we Lee Towers tegen het lijf liepen.

Afgelopen vrijdag ging ik na de stage met mijn stagebegeleider wat drinken bij Mambo, waar diezelfde avond een optreden zou zijn van Veldhuis&Kemper. Mijn stagebegeleider vertelde dat er ’s middags vaak een soundcheck is, om stem en geluid van tevoren te testen voor het optreden ’s avonds. Er stond een podium midden op het witte strand tussen de palmbomen, naast de helderblauwe zee en ondertussen kwamen de nummers van Veldhuis&Kemper live voorbij, echt super. Toen de soundcheck was afgelopen zijn we wezen barbecuen bij Wet&Wild, heerlijk die kipsaté daar onder het genot van een drankje. Jammergenoeg had ik geen kaartjes voor Veldhuis&Kemper die avond, aangezien ik kaartjes had voor de Fullmoonparty bij Kontiki met Dj Marcella uit Amsterdam. Ik vond het echt balen dat ik geen kaartjes had voor Veldhuis&Kemper, dus besloot ik toch maar te proberen om binnen te komen zonder een kaartje, wat mij natuurlijk lukte! Ik ben echt blij dat ik dit gedaan heb, want het was echt super een combi van bekende nummers met wat cabaret. Het duurde tot ongeveer 12 uur, dus daarna had ik nog alle tijd om naar de fullmoonparty bij Kontiki te gaan, waar alle andere waren, erg leuk feestje tijdens volle maan. Kortom vrijdag was een superdagje!

Zaterdag ben ik alweer met Lieve en haar gezellige huisgenootjes naar het strand geweest, nu bij Santa Martha gelegen richting Westpunt. Je kunt hier heerlijk op bedjes in het water drijven en even lekker in een hangmatje bijslapen. Het behoort echt weer tot één van de mooiere strandjes van Curaçao, zie de foto’s. Zondag was weer de welbekende stranddag op Mambo en daarna Wet&Wild. Zo lig je op het strand tussen Veldhuis&Kemper incl. partners en even later tijdens het eten van een frietje zit je een paar tafels verder verwijderd van Reinout Oerlemans en Daniëlle Overgaag. Zo zie ik nog eens wat BN’ers hier.

De komende weken wil ik graag mijn duikbrevet gaan halen, want je hebt hier een ontzettend mooie onderwaterwereld. Ik hoop dit weekend dan ook een proefduik te gaan maken en als dit allemaal goed gaat, wil ik zo snel mogelijk beginnen met de duikcursus. Eind maart heb ik als het goed is tijdelijk de beschikking over een auto, zodat ik Mitch het eiland kan laten zien. Je hebt hier namelijk echt een auto nodig om ergens te komen en leuke dingen te doen. Nu heb ik hele lieve en leuke huisgenootjes waarmee ik in principe altijd mee mag rijden. Verder ben ik aan het nadenken over een tripje naar Venezuela of Suriname, wat me ontzettend gaaf lijkt.

Inmiddels zijn er alweer vijf weken voorbij, het lijkt als de dag van gister dat ik in me eentje het vliegtuig instapte, maar tot nu toe heb ik er nog steeds geen spijt van. Het blijft leuk om wat van jullie te horen…

Kus Lot

  • 06 Maart 2007 - 22:33

    Hanneke:

    Ha die Lot,

    Het klinkt echt geweldig allemaal. Volgens mij heb je daar de tijd van je leven. Geniet ervan!!!!

    xxx, Hanneke

  • 07 Maart 2007 - 07:58

    Daisy:

    Hey lot!!

    Echt zo leuk om te horen en zien wat je allemaal doet, krijg er zoooo'n heimwee door!

    Vergeet straks niet met Mitch bij de Hoekse Hut te gaan eten he, romantischer dan daar kan echt niet!

    Geniet er maar extra goed van, voordat je het weet is het alweer voorbij, geloof me!

    xxx Daisy

  • 07 Maart 2007 - 09:58

    Mirna:

    He lot kei leuk al die berichten op de site. Ik bel je vrijdag even als dat kan. liefs mirna

  • 07 Maart 2007 - 10:56

    Mariet:

    leuk hoor allemaal. Maar Lot afzender op doos klopt toch met jouw adres op pp. En neem je noch kontact op met RadboudZ?.

  • 07 Maart 2007 - 11:08

    Mady:

    Lot!!!

    WAUW!!! Wat heb je daar toch een super tijd!!! Super dat je het zo naar je zin hebt en je verhalen zijn geweldig om te lezen!! Kan hier heerlijk in het regenachtige Nederland wegdromen!!!
    Tot horens!
    Dikke kus mady

  • 07 Maart 2007 - 12:15

    Myrthe:

    Heeey!!
    Wat gaaf allemaal...gelukkig staat me dat ook allemaal binnenkort te wachten :D haha! Mijn ticket is geboekt en kom 16 maart! Dat is al volgende week vijdag...jippie!!
    Dus binnenkort:
    Stage...zon, zee, strand, Veldhuis&Kemper en Myrthe ;)
    Kus

  • 07 Maart 2007 - 12:18

    Mas En Wen:

    Hoi!!!

    Hier mas en wen........wat een superleuke vakantie (uuhh...sorry...stage)heb jij zeg...jeetje. Wij zijn wel een beetje jaloers hoor.....doe je best daar en tot snel!!!!
    XXX Wen en Mas.

  • 07 Maart 2007 - 12:28

    Myrthe:

    Lees net mijn mail en.....IK WORDT JE NIEUWE HUISGENOOTJE :D !!
    Gezellig!
    x

  • 07 Maart 2007 - 13:28

    Eefje:

    Hi Lot!
    Echt leuk om steeds je verhalen te lezen!! Allemaal zo herkenbaar! Krijg er ook wel een beetje heimwee van..Lees ook net dat Myrthe je huisgenootje wordt!! Gezellig:) Met mij gaat het allemaal goed..Alleen zondag verloren met korfballen echt zooo balen! Nou ik bel je snel om wat beter bij te kletsen! kus

  • 07 Maart 2007 - 13:30

    Eefje:

    Dat verloren was dus zoo balen omdat we nu gedegradeerd zijn:( Nou spreek je snel!! xx

  • 07 Maart 2007 - 13:58

    Christian:

    Hey lot,
    Valt me een beetje tegen dat je het beachvolleybal toernooi niet hebt gewonnen!! Hoe was trouwens Dj Marcella of heb je die weer net gemist omdat je weer zonodig illegaal moest doen bij Velthuis & Kemper?

    spreek je snel weer,

    x Chris

  • 07 Maart 2007 - 19:22

    Pietje Puk:

    Wanneer zet je de pontjesbrug erop ook bij avond???

  • 08 Maart 2007 - 14:57

    Eline:

    hey lot,

    JE stukje was weer errug leuk om te lezen. Nu zal ik verslag doen

    we hebben afgelopen vrijdag gewonnen tegen SNA met 4-0. zaterdag moeten we tegen AVVA, ZONDER Alexandra. Hopelijk komt dat goed. en de wedstrijd tegen sliedrecht is verzet naar woensdag 28 maart, zodat Alex we bij die wedstrijd kan zijn.

    Maria weet inmiddels weer het verschil tussen witte en gele lijnen!!! haha.

    Carla is woensdag weer komen trainen, gelukkig.
    Ook Jantine is een aantal keer komen trainen met een brees, maar vanaf nu traint ze toch naar bij dames 2.

    nou ben je weer up-to-date qua vollebal!

    veel plezier nog en ik spreek je nog wel

    kuzzz Eline


  • 08 Maart 2007 - 20:00

    Dicky En Bepke:

    Hoi Lotte, das echt ervaring opdoen en genieten, we volgen je en ook opa en oma genieten ervan.
    Hier scheen vandaag de zon!!
    En gelukkig is het hoge water aan het zakken.
    xxx

  • 08 Maart 2007 - 20:37

    Astrid:

    Hallo Lotte,
    Hier een berichtje uit een nat Woudrichem.
    Het water in de Uiterwaarden staat erg hoog en bij ons in de kelder ook.
    Je mist dus niets.

    Leuk om je verhaal te lezen en zo een beetje bij te blijven.
    Wel heel wat anders dan in Altenahove.

    Nou meid het beste maar weer en tot horens
    Groetjes Karel en Astrid

  • 08 Maart 2007 - 21:04

    Gwen:

    Echt zo leuk om alles te lezen! Wordt er helemaal jaloers van! Zit ik hier dagen achter elkaar te leren voor mijn tentamens, terwijl het buiten regent :s Ik mail je snel weer even deze week! Miss you! Xx.

  • 10 Maart 2007 - 22:52

    Maria:

    Heey Lot, weer een leuk stukje! Ben hard op zoek om een cheap ticket naar je te vinden, ben bang dat ik toch even een rijke stinkerd met een privé-jet om moet kopen..

    We hebben vanmiddag met 3-1 van AVVA gewonnen..wel jammer maar ze waren best goed! We gaan snel weer skypen!!
    kus Maria

  • 18 Maart 2007 - 12:55

    Miranda:

    Hey Lot,

    Wat gaaf zeg al die verhalen! Geniet er lekker van!

    xxx Miranda

  • 19 Maart 2007 - 21:32

    Mariet:

    Lot waar blijft de mamabijlage je weet wel ik dacht dat ik hem vandaag te lezen kreeg.

  • 20 Maart 2007 - 16:30

    Dicky:

    hoy lotte,
    Waar blijft de volgende editie? En foto,s.
    Vanaf morgen begrijp ik heb je al heel geen tijd meer.
    Samen met Mitch een fijne tijd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 123411

Voorgaande reizen:

12 Februari 2013 - 26 April 2013

Zuid Amerika

08 Januari 2011 - 21 April 2011

Down Under

30 Januari 2007 - 24 Mei 2007

Mijn eerste reis

14 Maart 2010 - 30 November -0001

Azië

Landen bezocht: