Bon Dia - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lotte Dekker - WaarBenJij.nu Bon Dia - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lotte Dekker - WaarBenJij.nu

Bon Dia

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lotte

14 Februari 2007 | Nederland, Amsterdam

In Nederlandse taal betekent dit goedemorgen. Inmiddels leer ik steeds meer woorden in Papiamento en ook leer ik de Antilliaanse cultuur wat beter kennen. Dagelijks kom ik in aanraking met de Antilliaanse bevolking tijdens de stage, op straat, in de winkels en in het openbaar vervoer. Naja openbaar vervoer kun je het amper noemen, want het is totaal anders dan in Nederland. Het zijn namelijk (bestel)busjes die zo nu en dan langskomen rijden waar je in- en uit kan stappen waar je maar wilt. Wanneer ik naar de stage ga, maak ik altijd gebruik van deze busjes en zit ik tussen de lokale bevolking. Het is me opgevallen dat veel Antillianen geen Nederlands kunnen spreken en dus alleen maar Papiamento. Wat dat betreft zitten er ook grote verschillen tussen de verschillende fysiotherapiepraktijken. In de Antilliaanse praktijk spreekt iedereen Papiamento, wat soms erg lastig is, maar hierdoor word ik steeds creatiever en leer ik wat meer van deze aparte taal. Op mijn stageadres wat gelegen is bij de sportschool, wordt veelal Nederlands gesproken. Inmiddels heb ik mijn eigen patiënten gekregen die ik ga behandelen. Daarnaast ga ik bij deze praktijk mijn eerste project wat betreft postnatale gym opzetten, zeg maar after pregnancy gym. In het kort gezegd ga ik 10 groepslessen geven van 1,5 uur, aan vrouwen die pas bevallen zijn. Ik ga hierbij belangrijke onderwerpen behandelen, oefentherapie geven en (cardio)fitness. Mochten jullie nog nuttige informatie voor mij hebben, willen jullie dat dan opsturen naar mijn e-mail; lotte_dekker@hotmail.com

Afgelopen week heb ik weer genoeg leuke dingen gedaan naast mijn stage. Afgelopen donderdag ben ik naar café de nachtwacht geweest, wat erg gezellig was. Het leuke is dat alle stagiaires hierheen gaan, omdat het dan ook happy hour is, wat een hoop geld scheelt voor (arme) studenten. Aangezien het bij ons om de hoek ligt, hoeft niemand te rijden en kun je meteen daarna je bed opzoeken. Vrijdag was er een groot studentenfeest georganiseerd bij een strandtent Zanzibar, dat gelegen is bij het Jan Thiel strand. Iedereen stond lekker met zijn blote voeten in het zand te drinken en te dansen. Ook was er een dresscode aan verbonden white with a twist of lime en het leuke is dat iedereen hier zich dan ook aan houdt. Aangezien er de afgelopen tijd enorm veel nieuwe stagiaires zijn gekomen, kom je die telkens weer overal tegen.

In de weekenden is iedereen vrij en is het leuk om wat anders te zien dan je stage en je studentenhuis. Afgelopen zaterdag ben ik met Lieve en haar huisgenoten naar het strand Port Marie geweest. Dit is een mooi strandje met een gezellige strandtent erbij. Daarna ben ik naar een ander strand Daaibooi geweest om te gaan barbecuen met zonsondergang op het strand met huisgenootjes, wat erg gezellig was. Ook heb ik afgelopen weekend meteen de Christoffelberg beklommen met een paar vriendinnetjes~, Dit de enige berg op Curaçao, waarbij je op de top het hele eiland kunt zien. Na een zwetende klimtocht van ruim een uur, kregen we er gelukkig een prachtig uitzicht voor terug. Dit is zeker voor herhaling vatbaar!
’s Middags zijn we naar de grote kindercarnavalsoptocht wezen kijken, wat ontzettend leuk was. In Nederland wordt meer aandacht besteed aan de zogenaamde praalwagens, maar in Curaçao wordt juist aangedacht besteed aan de kostuums. Carnaval is voor de Antillianen het feest van het jaar, wat uitgebreid gevierd wordt. Na de kinderparade ben ik nog naar feestje op het strand Wet&Wild geweest, waarna ik na een druk weekend heerlijk ben gaan slapen. Tussendoor ga ik nu regelmatig sporten bij Body Beach, want ik heb van mijn stagebegeleider een abonnement gekregen, waarmee ik kan fitnessen en groepslessen kan volgen.

Dankzij Mitch kan ik nu in plaats van 10 foto’s maarliefst 100 foto’s plaatsen op deze site, leuk kado, thanks! Inmiddels heb ik ook al leuke kaartjes van jullie ontvangen, superleuk om post te ontvangen! Ook leuk nieuws is dat pap en mam een vakantie hebben geboekt om mij op te komen zoeken.

Iedereen bedankt voor de leuke berichtjes op de site! Ik hoop snel van jullie te horen! Komend weekend begint hier het echte Carnaval!

Kus Lot

  • 14 Februari 2007 - 08:19

    Monique:

    Hai Lotte!

    Wat klinkt het leuk zeg! Allemaal herkenbaar! Super veel plezier nog!

    Groetjes Monique

  • 14 Februari 2007 - 08:31

    Marije:

    Bon Dia!
    leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt en dat het allemaal goed gaat. Veel plezier met carnaval!
    Groetjes Marije

  • 14 Februari 2007 - 08:40

    Silvia Boogaard:

    Het Lotte,

    Zo te lezen heb je het daar erg naar je zin!!! Al die party's, stranden, lekkere drankjes en mooi weer lijkt het net op een lange zomervakantie voor jouw. Ik ben er 2 jaar terug ook geweest met carnaval en dat is echt iets gaafs om mee te maken. Iedereen is op straat en iedereen van jong tot oud / bejaard zie je dansen! Echt geweldig! Hey Lotte heb je al laten zien aan die mannen dat je goed kan beach volleyballen op het strand!!!Ik wens je heel veel plezier en veel suc6 met je project. Liefs silvia (voetbalster)

  • 14 Februari 2007 - 08:53

    Myrthe:

    Heeey Lotte!

    Je leventje bevalt dus goed op Curacao?! Goed om te horen want ik kom misschien ook jullie kant op!! Ben gebeld gister en kan misschien op korte termijn stage gaan lopen bij de directie van onderwijs, cultuur en sport....! Echt top. Dus ga nu hard duimen dat het doorgaat. Mocht dit het geval zijn dan is de kans droot groot dat ik er over een maandje ben! Ik hou jullie op de hoogte!! Geniet van alles hé?!

    xx Myrthe

  • 14 Februari 2007 - 09:52

    Mirna:

    He echt leuk allemaal leuke foto's ook!
    liefs mir

  • 14 Februari 2007 - 10:10

    Janneke:

    We zaten al vol smart te wachten op je nieuwe bericht :D. Mooi dat je het zo naar je zin hebt! Je hebt alleen wel het Volcomfeest gemist natuurlijk! Was leuk feestje hoor. Eline had zoveel gedanst dat ze zulke zere voeten had en daardoor niet meer kon lopen, ze moest op haar knieën naar haar slaapkamer... Heel grappig!

  • 14 Februari 2007 - 10:23

    Mas:

    Hee Lot!! Het klinkt steeds leuker allemaal!!! Strandjes en feestjes....echt iets voor jou!!!!! haha!! Ik zal binnenkort eens een belletje naar je doen! Welke tijd kan ik het bets bellen?

    xx Mas

  • 14 Februari 2007 - 11:04

    Marije Van Velzen:

    Hey Lotte,

    Wat klinkt het allemaal leuk zeg!! Het zal vast genieten zijn daar. Super dat je het zo goed naar je zin hebt. Leuke foto's heb je al geplaatst.Je maakt me wel lekker zeg met die mooie zee en stranden daar... Hier is het regenachtig weer,niets aan..
    Veel plezier met de carnaval daar!

    Liefs,

    Marije

  • 14 Februari 2007 - 21:22

    Oma En Dicky:

    hoi,lot
    te gek, oma zou zo willen boeken maar ze durft niet te vliegen.
    we lezen dat je veel ervaart. groejes

  • 14 Februari 2007 - 22:08

    Mireille:

    Heyyy Lotje, wat gaaf zeg, die foto's!!!
    Ik ben jaloers!!!!
    Ik wil daar ook zijn!!!!
    Zo te lezen, heb je het helemaal naar je zin daar,maar ik had ook niet anders verwacht!
    dikke kus, ook van Danthe

  • 15 Februari 2007 - 10:43

    Eefje:

    Hey Lot!
    Haha..ja die busjes is echt een drama he! Maar las net al dat Myrthe ook een berichtje had neergezet! Straks zitten al mn vriendinnetjes op Curacao! Denk dat ik ook maar weer een ticket moet boeken:) Veel plezier met carneval!! liefs

  • 15 Februari 2007 - 17:51

    Daan:

    Zo Lotte Goedenmiddag wat een tekst. Kan wel zien dat je het naar je zin hebt met ons als huisgenoten :p

    Vanavond weer lekker sappen in de n8w8

    Ajo...

  • 15 Februari 2007 - 18:00

    Karin Van Den Broek:

    Hey Lotte!!
    Ik lees t al wel, jij vermaakt je primááá... Haha, had niet anders verwacht!
    Dit weekend carnaval wordt ook echt súper, die parade daar is echt zo leuk!! Vooral voor de mannen aangezien de vrouwen vrij weinig om t lijf hebben! Maar alsnog, ook voor de vrouwen erg mooi om te zien!!
    Veel plezier nog!
    Liefs Ka

  • 15 Februari 2007 - 20:48

    Astrid:

    Wat zielig dat je zo'n eind van de Oudendijk weg bent. We hebben de hele week al van dat heerlijke rot weer gehad. Nee hoor,
    we zijn blij dat je het zo naar je zin hebt. Leuk om je foto's weer te bekijken. Verder niet zo veel te melden hier vandaan.
    Tot horens
    je buurtjes

  • 16 Februari 2007 - 15:58

    Bas :

    hey lotte ziet er wel cool uit veel suc6 met je stage

  • 16 Februari 2007 - 21:44

    Ingrid:

    klinkt echt leuk!
    veel succes , Kaartje van volcom mb2 is onderweg:)
    x

  • 17 Februari 2007 - 10:46

    Petra:

    hoi lot
    wat is eiwitpoederman toch lief voor je!haha
    leuk dat je het zo goed naar je zin hebt daar.de gr ook van m'n pa die heeft hier ff gekeken waar je nou precies bent
    moet toch ook een beetje op de hoogte blijven.
    gr peet en os

  • 17 Februari 2007 - 16:37

    Esther Blase:

    heej Lot! wat super cool dat je in curacao bent joh! lang niet gesproken..heel veel plezier ,mooie foto's!! kus esther

  • 19 Februari 2007 - 10:03

    Patrick:

    Hey Lot

    klinkt allemaal erg leuk en goed daar. Mooie foto's ook, vooral van die bergbeklimming. Heb net carnaval in NL eropzitten, erg leuk maar zal bij jou een nog veel groter feest zijn:D

    Wacht met smart op nieuwe foto's, ziet er allemaal geweldig uit.

    Groetjes Patrick

  • 19 Februari 2007 - 15:08

    Opa:

    vond de fotos erg mooi, vooral van de berg.
    Veel plezier en tot ziens

  • 19 Februari 2007 - 18:42

    Emmie:

    heeeey lot hoe is het daar
    we missen je al wel een beetje en ga je nog canavallen. en x6 is uit xfactor sharon en rictie zitten in de finale
    tot 2 mei

    groetjes van mama papa en emmie

  • 20 Februari 2007 - 12:02

    Harriët:

    Hoi Lotte,
    Leuke foto's joh!
    Zoals ik uit je verhaal kan opmaken heb je het helemaal voor elkaar daar.
    Houden zo!!
    Groetjes en tot gauw.

  • 20 Februari 2007 - 14:48

    Lies:

    Hey meis...
    Hoe was het carnaval daar? net zo leuk als hier of nog veel leuker? waarschijnlijk het laatste.
    Kus Lies

  • 21 Februari 2007 - 12:49

    Jeannette:

    Hey meisje,
    Zo te zien zal je ons allemaal niet echt missen, of heb ik dat verkeerd.
    Je bent inmiddels ook lekker aan het werk en tusssendoor genieten van wat het land je bied:0
    Of is er niets te bieden:)
    Ik hoop dat je erg veel ervaring opdoet en straks hier er veel voordeel van hebt.
    Ik lees gauw weer een berichtje van je,
    liefs Jeannette

  • 21 Februari 2007 - 16:22

    Dicky:

    je stille aanbidder (fotos).

  • 23 Februari 2007 - 09:09

    Gerrit:

    Hallo Lotte,

    Zo te zien en te lezen heb je het goed naar je zin. Blijf je wel trainen? Wij wel, de komende maand wordt erg belangrijk. We houden je natuurlijk op de hoogte!

    Veel plezier,

    Gerrit

  • 23 Februari 2007 - 10:58

    Eline:

    hey lotte,

    nou ik heb het wel zwaar hoor, sinds dat jij weg bent! mijn armen vallen er bijna af. 2 uur set-uppen. maar wel leuke fot's joh. en ik hou je op de hoogte


    kuzzz eline

  • 25 Februari 2007 - 10:27

    Anne En Joost:

    Jaja erg zwaar zo'n stage!! Geniet er nog maar ff van want ook bij jou zal dit veranderen.

    Groeten Anne en Joost

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 123376

Voorgaande reizen:

12 Februari 2013 - 26 April 2013

Zuid Amerika

08 Januari 2011 - 21 April 2011

Down Under

30 Januari 2007 - 24 Mei 2007

Mijn eerste reis

14 Maart 2010 - 30 November -0001

Azië

Landen bezocht: